zap group mishpati logo

בקשה לייצוגית נגד שטראוס: דבק בחטיפים

האם פסק זמן וטעמי מכילים דבק? כך נטען בבקשה לאישור תובענה ייצוגית, אשר הוגשה לאחרונה לבית המשפט המחוזי

מאת: מערכת משפטי
24.10.11
תאריך עדכון: 22.10.15
3 דק'
בקשה לייצוגית נגד שטראוס: דבק בחטיפים
נגד חב' שטראוס לבית המשפט המחוזי מחוז מרכז הוגשה לאחרונה בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד שטראוס גרופ בע"מ בטענה להפרת הוראות חוק שונות, ביניהן: חוק הגנת הצרכן, חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, צו הפיקוח על מצרכים ושירותים (איכות מזון) ופקודת בריאות הציבור (מזון).

ע"פ הנטען בבקשה, בחטיפים ששטראוס משווקת, כדוגמת: פסק זמן, כיף כיף וטעמי ישנם חומרים זרים, אשר דבר קיומם במוצר לא הובא לידיעת המבקש ולא לידיעת ציבור הצרכנים.
ממצאי בדיקת המעבדה אליה שלח המבקש את החטיפים לבדיקה העלו, כי החומר הזר המצוי על גבי החטיפים, הינו מסוג - "דבקים פולימרים", הנחלקים לשלש קבוצות חומרים עיקריות - הראשונה ממשפחת ה"פוליאסטר", השנייה ממשפחת ה"פוליאוריטן" והשלישית ממשפחת ה"פולאמיד".

בבקשה הודגש, כי חרף העובדה שעל גבי אריזת החטיפים מופיעה רשימת "המרכיבים", הרי שדבר קיומם של החומרים הזרים לא נזכר ברשימת "המרכיבים" או בכל מקום אחר.

הטענה: החטיפים מכילים חומרים זרים
על כן נטען, כי שטראוס גרמה לכך, בין במעשה ובין במחדל, שהחטיפים יכילו חומרים זרים, ונמנעה מלציין זאת על-גבי אריזת המוצרים (כמו גם לא במקום אחר).
לדברי המבקש, צרכן שקנה במהלך שנים רבות מספר רב של חטיפים מתוצרת שטראוס, דבר הימצאות החומרים הזרים בחטיפים הובא לידיעת שטראוס על ידו כבר במהלך שנת 2006 , כאשר קנה ממתק מסוג "פסק זמן קלאסי".
המבקש דיווח לשירות הלקוחות של שטראוס על כך שהבחין שעל גבי השוקולד, לאורך גב המוצר, ניתן לראות בבירור פס לבן של דבק, המחבר בין המוצר לאריזתו. במענה לפנייתו, הובטח לו, ע"י נציגת השירות מטעם שטראוס, כי הנושא ייבדק ובמידת הצורך יטופל. אולם, בפועל לא נעשה דבר.

" במעשיה ובמחדליה הנ"ל, הסבה ומסיבה המשיבה נזק ממשי, בין נזק ממוני ובין נזק שאינו ממוני, לאוכלוסיית צרכני החטיפים בישראל", טען המבקש בבקשה.

נזקים כספיים ועגמת נפש
לדברי המבקש, הנזקים שנגרמו לו וליתר חברי הקבוצה המיוצגת (הצרכנים שקנו את הממתקים הנ"ל במהלך 7 השנים הקודמות להגשת התביעה) , הם נזקים ממונים המהווים את ההוצאה שהוציא לרכישת החטיפים, וכן נזקים לא ממוניים בדמות חוסר נוחות, עוגמת נפש ופגיעה באוטונומיית הרצון, שכן החטיפים מכילים חומרים זרים: דבקים, אשר לא אמורים להימצא בהם.

המבקש ציין, כי תובענה ייצוגית היא הדרך היעילה ביותר לבירור העניין.

הסעדים: פיצוי וצו עשה
הסעדים העיקריים המבוקשים במסגרת התובענה הם אלו:
• פיצוי המבקש ויתר חברי הקבוצה בשל הנזקים הלא ממוניים שנגרמו להם בסכום כולל של 200 מליון ₪ (סך של 200 ₪ לכל אחד מחברי הקבוצה המיוצגת כפול 1,000,000 צרכנים).
• קבלת צו עשה כנגד שטראוס, אשר יורה לה לבצע כל פעולה נדרשת וכן לדאוג ולוודא, שהחטיפים המשווקים על-ידה לא יכילו את הדבקים (כולם או חלקם) או לחילופין צו המורה לשטראוס לחדול מלשווק את החטיפים המכילים את הדבקים.

(ת"צ 20040-10-11 צבי זגלשטיין נ' שטראוס גרופ בע"מ)

*הבקשה הוגשה ע"י עורכי הדין: עוה"ד - עמית מנור, יוקי שמש ואושרת דרעי.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים