zap group mishpati logo

אושר בקריאה ראשונה: חברות יחויבו לשלוח בסוף כל שנה דו"ח סיכום שנתי בעסקאות מתמשכות

לפי הצעת החוק, בסוף כל שנה יקבל לקוח שביצע עסקה מתמשכת המשולמת באמצעות הוראת קבע או כרטיס אשראי, כדוגמת חשבונות החשמל, הטלפון, הגז ועוד, ריכוז של כל התשלומים ששילם לאותה חברה בשנה החולפת

מאת: מערכת משפטי
25.12.11
תאריך עדכון: 27.05.19
2 דק'
אושר בקריאה ראשונה: חברות יחויבו לשלוח בסוף כל שנה דו"ח סיכום שנתי בעסקאות מתמשכות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את הצעת חוק הגנת הצרכן (תיקון מס' 34) (פירוט תשלומים שנתי בעסקה מתמשכת), התשע"ב-2011, ביוזמת ח"כ אורי מקלב (יהדות התורה) וקבוצת ח"כים.
לפי ההצעה, בסוף כל שנה יקבל לקוח שביצע עסקה מתמשכת המשולמת באמצעות הוראת קבע או כרטיס אשראי, כדוגמת חשבונות החשמל, הטלפון, הגז ועוד, ריכוז של כל התשלומים ששילם לאותה חברה בשנה החולפת.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

מעקב אחר הרגלי הצריכה
ריכוז החשבון יאפשר ללקוחות לעקוב בצורה טובה יותר אחרי הרגלי הצריכה שלהם ולהשוות את התשלומים בקלות ביחס לחודשים קודמים ושנים קודמות.

בדיון שהתקיים בוועדת הכלכלה להכנת ההצעה לקריאה הראשונה, ביקשה מנהלת המחלקה המשפטית באיגוד לשכות המסחר, שוש רבינוביץ', כי ההצעה לא תחול על תשלומים קבועים שהסכום בהם לא משתנה, שהעוסקים לא מחויבים לשלוח ללקוחות חשבונות חודשיים בגינם. יו"ר הוועדה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (הליכוד) דחה את הבקשה על הסף, והבהיר כי מטרת החוק היא לגלות בדיוק את אותם חיובים. לדבריו, לפעמים הצרכן רוכש שירות שהוא מפסיק לצרוך אותו ועדיין מחויב עבורו בלי לשים לב – והצעת החוק הזו באה לסייע לצרכנים בדיון במקרים האלה.

הועדה תצטרך לאשר החרגת עסקים
נציגת משרד המשפטים, עו"ד הילה דבידוביץ', ביקשה לתת סמכות לשר התמ"ת להחריג סוגים שונים של עוסקים, כדי למנוע פגיעה לא מידתית בהם.
היו"ר שאמה-הכהן הבהיר כי הוא מוכן לתת לשר את הסמכות להחריג עסקים, אולם השר יצטרך לקבל את אישור הוועדה לכך.

עוד נקבע בדיון, כי הריכוז השנתי יישלח ללקוחות 45 יום לאחר תום כל שנת כספים, כלומר עד ה-15 בפברואר של כל שנה. עם זאת נקבע כי בשנה הבאה, שתהיה השנה הראשונה ליישום החוק, יישלחו החשבונות עד 90 יום אחרי סוף השנה, כלומר עד ה-1 באפריל 2012.

11 ח"כים תמכו בהצעה, שעברה ללא מתנגדים. ההצעה תוחזר לוועדת הכלכלה להכנתה לקריאות השנייה והשלישית.

 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה