zap group mishpati logo

ראיון אישי עם עו"ד ורדית ירושלמי

עו"ד ורדית ירושלמי - עו"ד לדיני עבודה, דיני משפחה, מקרקעין, נזיקין, ביטוח לאומי והוצאה לפועל, משיבה בכנות על שאלות שונות

03.04.17
תאריך עדכון: 30.03.24
6 דק'
ראיון אישי עם עו"ד ורדית ירושלמי

צילום: נתי חדאד

מדוע בחרת ללמוד משפטים? האם היתה התלבטות או שהבחירה היתה ברורה מראש?

משחר ילדותי ידעתי שאני רוצה לעסוק במשפטים ולעזור לאנשים לקבל את הזכויות שמגיעות להם. כילדה צפיתי בכל הפרקים של הסדרה "פרקליטי L.A" ופשוט ידעתי שזה מה שאני רוצה להיות. 

את ההתמחות שלי עשיתי בדיני עבודה, ותוך כדי התמחות ועבודה כעורכת דין, התוועדתי גם לתחומים האחרים ובחרתי את התחומים שעניינו אותי ושבהם מצאתי את הסיפוק הגדול ביותר מהעזרה לאנשים, ובהם התמקצעתי. 
כמעט מההתחלה גם ידעתי שאהיה עצמאית. העצמאות מאפשרת לי להיות אדון לעצמי, לקבוע איך אני רוצה שהדברים יתנהלו, לקחת את האחריות ולהוביל את הלקוחות. 

משחר ילדותי ידעתי שאני רוצה לעסוק במשפטים ולעזור לאנשים לקבל את הזכויות שמגיעות להם

אילו לא היית היום עו"ד, במה היית עוסק?

אני לא רואה את עצמי עוסקת בשום דבר אחד חוץ מעריכת דין. אם לא הייתי עורכת דין, הייתי ככל הנראה עקרת בית.

יש המון מקרים שהעניקו לי סיפוק אדיר. אחד מהם הוא תיק שבו יצגתי משפחה של חוסה בהוסטל, שמת בעקבות רשלנות רפואית. סיפור החיים שלו, של האם וצורת הפטירה שלו, נגעו לי מאוד וזה היה תיק עם המון רגש

ספרי על תיק מעניין שטפלת בו בשנה האחרונה

יש המון מקרים שהעניקו לי סיפוק אדיר. אחד מהם הוא תיק שבו יצגתי משפחה של חוסה בהוסטל, שמת בעקבות רשלנות רפואית. סיפור החיים שלו, של האם וצורת הפטירה שלו, נגעו לי מאוד וזה היה תיק עם המון רגש.

מקרה נוסף הוא תביעה של אשה נכה כנגד הביטוח הלאומי, בגין קצבאות שהיתה זכאית להן במשך 17 שנה, אבל לא דרשה אותן כיוון שלא ידעה שהן מגיעות לה. במקרים כאלו הביטוח הלאומי נותן תשלום רטרואקטיבי לשנה אחורה, לכל היותר ולאחר תהליך ממושך במקרה הזה, הביטוח הלאומי הסכים לתת לה קצבה רטרואקטיבית על סך כ- 90 אלף שקלים. סכום משמעותי מאוד עבור האשה. 

העבודה אמנם טומנת בצידה תשלום כספי, אבל הוא מהווה רק חלק מהתגמול והמטרה העיקרית האמיתית שלי היא לעזור לכל אחד לממש את זכויותיו

מה הכי חשוב שידעו עליך כעו"ד וכאדם?

הקמתי את המשרד במטרה לעזור לאנשים. העבודה אמנם טומנת בצידה תשלום כספי, אבל הוא מהווה רק חלק מהתגמול והמטרה העיקרית האמיתית שלי היא לעזור לכל אחד לממש את זכויותיו. 

אני לא מתייחסת לשום מקרה כאל "פשוט", מגלה אמפתיה ומודעת לחשיבות של כל תיק וכל לקוח. 

ספרי לנו משהו אישי שאף אחד לא יודע עליך...

אני אוהבת לאכול במבה יבשה.

אני הכי אוהבת את הסיפוק שאני מקבלת כשאני מצליחה לתת לאדם את מה שמגיע לו

מה את הכי אוהבת במקצוע? 

אני הכי אוהבת את הסיפוק שאני מקבלת כשאני מצליחה לתת לאדם את מה שמגיע לו.

יש מקרים שבהם גם כאשר ברור שהלקוח צודק, המערכת מבינה לליבו, אך מבחינה משפטית הוא לא פעל כפי שהיה צריך, ולכן המערכת לא מאפשרת לו לקבל את מה שמגיע לו

מה את הכי פחות אוהבת במקצוע?

הדבר הכי פחות אהוב עלי במקצוע הוא העובדה שלפעמים הצדק לא מספיק. יש מקרים שבהם גם כאשר ברור שהלקוח צודק, המערכת מבינה לליבו, אך מבחינה משפטית הוא לא פעל כפי שהיה צריך, ולכן המערכת לא מאפשרת לו לקבל את מה שמגיע לו.  

בראייה לאחור, היית משנה משהו בהתנהלות המקצועית שלך עד היום?

לא הייתי משנה כלום. יש עקומת למידה כבר מרגע תחילת הדרך המקצועית. אני מאמינה שמטעויות לומדים, ושיש ערך עליון ללימוד והתפתחות. 

מהן השאיפות המקצועיות/אישיות שלך כיום?

השאיפה שלי היא להמשיך להתפתח בתחומים שבהם אני עוסקת, לצעוד קדימה ולגעת בכמה שיותר אנשים.

לא אטפל במקרים שבהם הכוונה של הלקוח אינה טהורה ונקייה והוא רוצה לפתוח בהליך משפטי, לא כדי להגן על זכויותיו, אלא כדי לגרום נזק לאדם אחר

באילו תיקים לא תטפלי?

לא אטפל במקרים שבהם הכוונה של הלקוח אינה טהורה ונקייה והוא רוצה לפתוח בהליך משפטי, לא כדי להגן על זכויותיו, אלא כדי לגרום נזק לאדם אחר. למרבה הצער, מצבים כאלו שכיחים בעיקר בדיני משפחה ולא פעם המטרה של אחד הצדדים היא לגרום לצד השני סבל ונזק.

תחום המשפט מתקדם ומתפתח כל הזמן, ותמיד יש מקום לעוד עורכי דין מקצוענים, שאכפת להם

האם כדאי ללמוד היום עריכת דין? באיזה תחום לדעתך מומלץ להתמחות ולעסוק?

בטח. תחום המשפט מתקדם ומתפתח כל הזמן, ותמיד יש מקום לעוד עורכי דין מקצוענים, שאכפת להם.
בחירת התחום היא עניין סובייקטיבי וכל אחד צריך לבחור את התחום שאליו הוא מתחבר הכי הרבה ברמה האישית.

נשיא בית המשפט העליון בדימ', כב' השופט אהרון ברק - בתקופת הלימודים למדנו פסקי דין שלו ונהניתי מהם מאוד. אהבתי את צורת החשיבה שלו, את ניסוח פסקי הדין ואת הגישה שלו

אילו פסקי דין/ שופטים השפיעו עליך?

* נשיא בית המשפט העליון בדימ', כב' השופט אהרון ברק - בתקופת הלימודים למדנו פסקי דין שלו ונהניתי מהם מאוד. אהבתי את צורת החשיבה שלו, את ניסוח פסקי הדין ואת הגישה שלו. לימים גם קניתי את הספר הביוגרפי עליו ואני קוראת בו גם היום.

* המעסיק הראשון שלי - עו"ד ותיק ומנוסה, שאני מנועה מלציין את שמו, אשר ליווה אותי כשהייתי בתחילת דרכי המקצועית. עבדתי אצלו בתום תקופת ההתמחות שלי, והוא זה שלימד אותי את רזי המקצוע ועל כך אני מודה לו עד היום.

* פסק הדין של האשה עם הנכות, מול הביטוח הלאומי - כאמור, מדובר בתיק של אשה בעלת נכות שהיתה זכאית לקצבאות מהביטוח הלאומי, ובמשך 17 שנה, לא דרשה אותן מכיוון שלא ידעה שהן מגיעות לה. במקרים כאלו הביטוח הלאומי מאשר תשלום רטרואקטיבי לשנה אחורה לכל היותר, וכשהתחלתי לטפל בתיק, לא ידענו לאן זה יוביל. בסיום ההליך המשפטי ולאחר שבתחילה התכחש הביטוח הלאומי לחוב, הביטוח הלאומי הבין באופן מפתיע, שעשה טעות, ושילם לאשה סכום רטרואקטיבי של כ- 90 אלף שקלים. זהו מקרה שהזכיר לי שוב למה הגעתי לתחום הזה, מה אני כל כך אוהבת בו ונותן דרייב להמשיך להלחם עבור אנשים למען הצדק.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים