zap group mishpati logo

סיכום שנת תשע"ז במשפט

מפרשת אלאור אזריה ועד קביעת בג"ץ כי התיקון לחוק הגיוס לא חוקתי - זו השנה שהיתה

מאת: אורנית אבני-גורטלר, עו"ד
17.09.17
תאריך עדכון: 12.12.23
16 דק'

                                                               

                                                             
 

                                                            

 

שנת תשע"ז הייתה עמוסה פרשיות משפטיות מתוקשרות, פסקי דין חדשניים ולא מעט שערוריות. רגע לפני כניסתה של שנת תשע"ח - סיכום הסוגיות הבולטות ביותר בתחום החוק והמשפט.

תיק 2000 (המכונה גם פרשת נתניהו - מוזס) 

חקירה פלילית המתנהלת החל מינואר 2017 בחשד לתיאום מהלכים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לנוחי מוזס – המו"ל של ידיעות אחרונות, שבהם לכאורה יחולו הגבלות על עיתון "ישראל היום" בתמורה לסיקור אוהד של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו בעיתון "ידיעות אחרונות" ובאתר "ynet". 

באוגוסט 2017 חתם ארי הרו, ראש הסגל לשעבר של בנימין נתניהו, על הסכם עד מדינה, במסגרתו הוא אמור למסור ראיות בתיק זה. בשבועות הקרובים צפויה המשטרה לסכם את חומרי החקירה ולהעבירם ליועץ המשפטי לממשלה מרדכי מנדלבליט. לאחר העברת החומרים יכריע היועמ"ש האם להעמיד לדין את ראש הממשלה או לסגור את התיק.

קנס של 1000 ₪ (במקום 750) על רשיון רכב שתוקפו פג לפני יותר מ-4 חודשים ועד שנה; קנס של 1500 ₪ (במקום 1000) על אי ציות לרמזור אדום

קנסות תעבורה חדשים 

במרץ 2017 פורסמו קנסות התעבורה החדשים ע"פ החלטת ועדת הכלכלה של הכנסת. 

בין הקנסות המוגדלים: קנס של 1000 ₪ (במקום 750) על רשיון רכב שתוקפו פג לפני יותר מ-4 חודשים ועד שנה; קנס של 1500 ₪ (במקום 1000) על אי ציות לרמזור אדום; קנס של 250 ₪ (במקום הזמנה לדין), על אי מתן זכות קדימה להולך רגל שמתכוון לחצות, או כשרכב אחר נתן זכות קדימה; קנס של 1500 ₪ (במקום הזמנה לדין), על מהירות בדרך עירונית של בין 31 ל-40 קמ"ש מעל המותר ובדרך בין עירונית 41 עד 50 קמ"ש מעל המותר; קנס של 500 ₪ על נסיעה בנתיבי תחבורה ציבורית; קנס של 1000 ₪ על רכיבה על אופניים חשמליים מתחת לגיל 16 או רכיבה על אופניים לא תקניים.

בפברואר 2017 גזר בית הדין הצבאי על אזריה 18 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי

פרשת אלאור אזריה 

אחת הפרשיות הסוערות שהיו השנה, שגם עוררה דיון ציבורי נרחב, שנע בין שני קצוות: הצגת אזריה כגיבור לעומת הצגתו כרוצח. היו גם שקראו שלא להרשיע את אזריה בטרם הסתיימה חקירת האירוע.

פרשת אלאור אזריה החלה בשנת 2016, לאחר ששני מחבלים תושבי חברון הגיעו לעמדת צה"ל שבתל רומיידה ודקרו את אחד החיילים שבמקום. השניים נורו על ידי החיילים. אחד מהם נהרג מהירי, והאחר נפצע קשה. כעבור מספר דקות ירה סמל אלאור אזריה בראשו של המחבל הפצוע והרג אותו. 

במאי 2016 נפתח משפטו של אזריה ובראשית 2017 הרשיע בית הדין פה אחד את אזריה בהריגה ובהתנהגות שאינה הולמת.

בפברואר 2017 גזר בית הדין הצבאי על אזריה 18 חודשי מאסר בפועל, 12 חודשי מאסר על תנאי והורדה לדרגת טוראי.

במרץ 2017 הגיש צוות ההגנה של אזריה ערעור על הכרעת הדין ועל גזר הדין, וביולי 2017 דחה בית הדין הצבאי לערעורים הן את ערעורי ההגנה והן את ערעור התביעה. 

באוגוסט 2017 פנה אזריה בכתב אל הרמטכ"ל איזנקוט בבקשה להמרת העונש שנגזר עליו - 18 חודשי מאסר בפועל - בעבודות שירות. ב-9 באוגוסט החל אזריה לרצות את עונשו בכלא 4 שבמחנה צריפין.

פרשת הצוללות המכונה גם תיק 3000, היא חקירה פלילית המנוהלת על ידי יחידת להב 433 של משטרת ישראל מאז פברואר 2017, ובמסגרתה נחקר חשד להטיית מכרזים הקשורים לרכש צוללות, קבלת שוחד וניגוד עניינים

פרשת הצוללות

פרשת הצוללות (גם פרשת כלי השיט או פרשת הצוללות וכלי השיט), המכונה גם תיק 3000, היא חקירה פלילית המנוהלת על ידי יחידת להב 433 של משטרת ישראל מאז פברואר 2017, ובמסגרתה נחקר חשד להטיית מכרזים הקשורים לרכש צוללות, קבלת שוחד וניגוד עניינים. 

ב-10 ביולי 2017 עיכבה המשטרה לחקירה שישה אנשים, החשודים בעבירות שוחד, מרמה, השתמטות ממס והלבנת הון ובהם איש העסקים מיקי גנור, תא"ל (מיל') אבריאל בר יוסף ועו"ד רונן שמר. 

ב-20 ביולי 2017 חתם מיקי גנור על הסכם עד מדינה בפרשה, שלפיו ייגזר עליו עונש של שנת מאסר בפועל וקנס בסך עשרה מיליון ₪.

באוגוסט 2017 שינה משרד הרווחה את עמדתו, והודיע כי לפי העמדה החדשה אין התנגדות לאימוץ על ידי זוגות חד מיניים

הודעת הממשלה לבג"ץ כי בני זוג חד מיניים לא יוכלו לאמץ ילדים

ביולי 2017 מסרה המדינה את עמדתה לבג"ץ, בה נאמר כי משרד המשפטים ומשרד הרווחה גיבשו עמדה מקצועית לפיה לא תאפשר לזוגות חד מיניים לאמץ ילדים בשלב זה.

העמדה הוגשה בעקבות הדיון העתידי בנושא העתירה לבג"ץ, שהוגשה על ידי המרכז הרפורמי לדת ומדינה ועמותת אבות גאים. עתירה שהוגשה במטרה לשנות את חוק האימוץ הקיים ולאפשר גם לזוגות ידועים בציבור וגם לבני זוג בני אותו מין לאמץ ילד מחוץ למשפחה.

בין נימוקי המדינה להחלטתה נכתב: "השירות למען הילד לא המליץ על שינוי הדין מכיוון שהתפיסה בשירות היא שהילד הנמסר לאימוץ נושא תחושה של חריגות, ולכן רצוי ככל הניתן להימנע מהעמסת מטען נוסף על הילד, בדמות השמתו בתא משפחתי שנתפס בחברה הישראלית עדיין כתופעה חדשה ושונה".

באוגוסט 2017 שינה משרד הרווחה את עמדתו, והודיע כי לפי העמדה החדשה אין התנגדות לאימוץ על ידי זוגות חד מיניים.

ביולי 2017 החליט הרכב של שלושה שופטי בית המשפט המחוזי לקצר את העונש שנגזר על הזמר קובי פרץ, לשנה וחצי מאסר, שאותו יתחיל לרצות במהלך ספטמבר 2017

הזמר קובי פרץ נכנס לכלא לאחר שהורשע בעבירות מס 

במרץ 2016 הרשיעה השופטת לימור מרגולין-יחידי מבית משפט השלום בתל אביב את הזמר קובי פרץ בחמש עבירות של השמטת הכנסות, חמש עבירות של הכנה וקיום של פנקסי חשבונות כוזבים וחמש עבירות של שימוש במרמה, עורמה ותחבולה. הוא זוכה מאיומים ומחמש עבירות של מסירת תרשומות כוזבות. בעקבות ההרשעה נגזרו על הזמר מאסר של שנתיים בפועל.

ביולי 2017 החליט הרכב של שלושה שופטי בית המשפט המחוזי, השופטים דבורה ברלינר, גיליה רביד ושי יניב, לקצר את העונש לשנה וחצי מאסר, שאותו יתחיל לרצות במהלך ספטמבר 2017.  

ביולי 2017 הוציא שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין צו מעצר לענבל אור לאחר ש"הפרה את החלטות בית המשפט במספר עניינים"

פרשת ענבל אור 

בפברואר 2017 זומנה יזמית הנדל"ן ענבל אור לחקירה באזהרה ברשות להגנת הצרכן בחשד להונאת רוכשים. על-פי החשד, אור פרסמה דירות לפני שפנתה לקבלת היתרים, התחייבה למועד כניסה בעוד שלא ניתן לעשות זאת כשמדובר בקבוצות רכישה, ונקבה במחיר סופי של דירות על אף שלא היה ניתן לדעת את המחיר בשלבים המוקדמים.

ביולי 2017 הוציא שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב איתן אורנשטיין צו מעצר לאור לאחר ש"הפרה את החלטות בית המשפט במספר עניינים". 

לאחר מספר ימים אותרה אור בדירת מסתור בירושלים ונאסרה בכלא נווה תרצה. מספר שעות בלבד לאחר מאסרה, שוחררה אור לאחר שהפקידה ערבות על סך 12 אלף ₪.

עבירות מרמה והפרת אמונים

מרמה והפרת אמונים בתעשייה האווירית (פרשת 630)

במרץ 2017 הודיעה המשטרה כי לאחר חקירה סמויה של כמה חודשים, עצרה 13 חשודים בעלי תפקידים בתעשייה האווירית ובחברות פרטיות אשר סיפקו לה שירותים בפרשת שחיתות מסועפת, המורכבת ממספר רב של תתי פרשיות והמעלה חשד למסכת ענפה של עבירות שחיתות, מרמה בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, גניבה בידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים.

ביולי 2017 המליצה המשטרה להעמידה לדין את ראשת העיר נתניה, מרים פיירברג, בגין שוחד

התגברות כתבי אישום בגין עבירות מרמה ושחיתות של נבחרי ציבור

השנה נחקרו עובדי ציבור רבים בחשדות לשחיתויות רבות. בין הפרשיות המדוברות: 

ביוני 2010 פורסם ב'חדשות 10' כי במשטרה נערכים לזמן את יו"ר ש"ס לחקירה תחת אזהרה בחשד לאי דיווח לרשויות המס על כספים שהועברו אליו. לפי הדיווח, דרעי חשוד בעבירות שחיתות הקשורות לעסקאות נדל"ן שונות בהן היה מעורב, יחד עם אחיו עו"ד שלמה (מומו) דרעי.

ביולי 2017 המליצה המשטרה להעמידה לדין את ראשת העיר נתניה, מרים פיירברג, בגין שוחד. 

בפברואר 2017 הושעה לשנה מתפקידו ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום על קבלת שוחד מאנשי עסקים.

בפברואר 2017 נשלחו למעצר בית ראש העיר כפר סבא, יהודה בן חמו, וראש העיר צפת, אילן שוחט, בחשד שקיבלו שוחד.

בפברואר 2017 נכנס לכלא ראש עריית רמת גן לשעבר, צבי בר, שהורשע בקבלת שוחד ונידון לחמש שנות מאסר, שקוצרו ל 3 שנים מפאת גילו. 

ביולי 2017 ניתן פסק דין תקדימי על ידי בג"ץ, שקבע כי במקרה שבו שני ההורים, אשר מצויים במשמורת משותפת על ילדיהם, משתכרים ברמה שווה - חובת מזונות הקטינים (בגילאי 6-15) אינה צריכה להיות חובתו הבלעדית של האב

שוויון בין ההורים במזונות ילדים

ביולי 2017 ניתן פסק דין תקדימי על ידי בג"ץ, שקבע כי במקרה שבו שני ההורים, אשר מצויים במשמורת משותפת על ילדיהם, משתכרים ברמה שווה - חובת מזונות הקטינים (בגילאי 6-15) אינה צריכה להיות חובתו הבלעדית של האב, אלא חובתם של כל אחד משני ההורים בשיעור יחסי של הכנסותיו הפנויות לסך כל ההכנסות הפנויות של שניהם. פסק הדין ניתן בהרכב מרוחב של שבעה שופטים.

כב' השופט אלדד נבו מבימ"ש השלום בכפר סבא קבע לראשונה, כי אופניים חשמליים הם כלי רכב ממונע לכל דבר, ומי שנפגע על ידי כלי רכב שעה שנהג עליהם, אינו זכאי לפיצוי כהולך רגל

אופניים חשמליים הם רכב ממונע

באוגוסט 2017 קבע לראשונה כב' השופט אלדד נבו מבימ"ש השלום בכפר סבא כי אופניים חשמליים הם כלי רכב ממונע לכל דבר, ומי שנפגע על ידי כלי רכב שעה שנהג עליהם, אינו זכאי לפיצוי כהולך רגל. 

משמעות סיווגם של אופניים חשמליים כרכב מנועי היא, כי חייבים להחיל את תנאי החוק על תאונות דרכים בהם מעורבים כלי רכב אלה. סיווג זה יוצר השלכות רחבות, למשל על שאלת הפיצוי לרוכב האופניים שנפגע בתאונה ואין לו ביטוח חובה. לפי פסק הדין, אילו היה ניתן לרכוש ביטוח חובה עבור כלי רכב זה לא היה מתעורר הקושי, אולם כיום אין חברת ביטוח אצלה ניתן לרכוש ביטוח חובה לאופניים חשמליים.

שר האוצר משה כחלון הודיע, כי סיכם עם יו"ר הקואליצה ועם יו"ר ועדת כספים, כי חוק מיסוי דירה שלישית יחזור לדיונים לקראת קריאה שנייה ושלישית בוועדת הכספים כבר בתקופת הפגרה

חוק מיסוי דירה שלישית 

באוגוסט 2017, לאחר חודשים ארוכים של חוסר ודאות בענף הנדל"ן ביטל בג"ץ את חקיקת מס על דירה שלישית, וקבע כי בהליך החקיקה נפלו פגמים, וכי אין להעביר את החוק במתכונתו הנוכחית.
יום לאחר החלטת בג"ץ הודיע שר האוצר משה כחלון (מפלגת כולנו), כי סיכם עם יו"ר הקואליצה ח"כ דוד ביטן (ליכוד) ועם יו"ר ועדת כספים ח"כ משה גפני (יהדות התורה), כי חוק מיסוי דירה שלישית יחזור לדיונים לקראת קריאה שנייה ושלישית בוועדת הכספים כבר בתקופת הפגרה.

ביולי 2017 ולאחר שריצה 16 חודשי מאסר, השתחרר מהכלא ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לאחר שוועדת השחרורים קיצרה בשליש את עונשו

שחרור אולמרט ממאסר

ביולי 2017 ולאחר שריצה 16 חודשי מאסר, השתחרר מהכלא ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט לאחר שוועדת השחרורים קיצרה בשליש את עונשו ולאחר שפרקליטות המדינה החליטה שלא לערער על ההחלטה הזו. לאחר השחרור ביקש אולמרט מריבלין שיסיר את מגבלות האסיר ברישיון ממנו, כך שיוכל לצאת מהארץ. טרם ניתנה החלטה בעניין.

חוק שכירות הוגנת קובע מה צריכה לכלול דירה שנחשבת ראויה למגורים ומה צריך לכלול חוזה שכירות 

חוק שכירות הוגנת

ביולי 2017 אושר בכנסת חוק שכירות הוגנת שקידמו ח"כ סתיו שפיר מהמחנה הציוני וח"כ רועי פולקמן מכולנו.

החוק קובע מה צריכה לכלול דירה שנחשבת ראויה למגורים ומה צריך לכלול חוזה שכירות (או מנגד, מה אסור שיהיה בו). בין היתר נקבע, כי המשכיר יהיה רשאי לגבות ערבות מראש בגובה של עד שליש מדמי השכירות עבור כל התקופה, ולא יותר מפי שלוש מדמי השכירות לחודש.

בנוסף, התייחס החוק גם לתיקון פגמים או תקלות בדירה, מימוש הביטחונות שהופקדו בידיו של המשכיר ואופן החזרת הדירה למשכיר. עם זאת, החוק אינו כולל התייחסות לעליית שכר הדירה והקמת רשם שכירויות.

בספטמבר 2017 מונתה השופטת אסתר חיות לנשיאת בית המשפט העליון הבאה

מינוי השופטת אסתר חיות לנשיאת ביהמ"ש העליון הבאה

בספטמבר 2017 מונתה השופטת אסתר חיות לנשיאת בית המשפט העליון הבאה. 

מכריה של חיות מעריכים, כי היא צפויה להתייצב נגד יוזמותיה של שרת המשפטים, איילת שקד, להחלשת בית המשפט העליון. זאת בניגוד לנשיאה הנוכחית, מרים נאור, ששמרה על יחסים חמים וקרובים עם שקד ונמנעה מעימותים פומביים.

כיום חיות עומדת בראש ההרכב שדן בהמשך ההפגנות נגד היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט. בנוסף, היא החליטה להפחית את עונשו של איש העסקים ג'קי בן זקן בהרצת המניות בחברת מנופים משלוש שנים ל- 26 חודשים, וישבה גם בהרכב שהפחית את עונשו של דני דנקנר בפרשת בנק הפועלים משנה לשמונה חודשים.

השופטת אגמון-גונן: "על בית המשפט לעמוד על המשמר כדי למנוע מעירוב מציאות בה מתקיים בידור מיני"

המחוזי קבע, כי לא ניתן להפעיל מועדוני חשפנות בבורסה

באוגוסט 2017 קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב בפסק דין תקדימי, כי לא ניתן להפעיל מועדוני חשפנות במתחם הבורסה ברמת גן. 

השופטת מיכל אגמון-גונן קיבלה את עתירת הוועדה המקומית לתכנון ובנייה ברמת גן, שביקשה לסגור מועדון חשפנות הפועל במתחם הבורסה זה 24 שנה, ופסקה כי: "על בית המשפט לעמוד על המשמר כדי למנוע מעירוב מציאות בה מתקיים בידור מיני, בערכים לפיהם חשפנות לשם גירוי מיני, בו מוצגת האשה כחפץ, מהווה החפצת נשים ואינה 'בידור' כלל ועיקר". בפסק הדין, קבעה השופטת, כי תכנית בניין עיר (תב"ע) למתחם הבורסה, המאפשרת שימושים של "בידור" ו"מועדונים", אינה כוללת ניהול עסקי מין דוגמת מועדוני חשפנות. עוד הדגישה השופטת, כי מופעי מין מחפיצים נשים, מבזים אותן ופוגעים בכבודן.

בחוות הדעת קובעת היועצת המשפטית של המשרד להגנת הסביבה, שהמשרד לא יוכל לתת היתר רעלים ללא קבלת רישיון עסק להפעלת מערך יבוא האמוניה

חשש לפלילים בבדיקת החלופות לאמוניה

ביולי 2017 העביר מבקר המדינה יוסף שפירא ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מידע המעלה חשש למעשים פליליים בקשר לטיפול גופי המדינה בנושא קידום פתרונות לאספקת אמוניה למשק לטווח הקצר והארוך.

המידע מעלה חשש שבחינת החלופות לייבוא האמוניה נעשתה באופן מוטה - כדי להיטיב כלכלית עם חיפה כימיקלים וכי מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה היה מעורב בנושא באופן חריג ופעל לכאורה תוך ניגוד עניינים. 

באוגוסט 2017 הנחה היועמ"ש את מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה, ישראל דנציגר, להימנע מעיסוק במשבר האמוניה בחיפה מחשש לניגוד עניינים. הנחייתו של היוע"ש הגיעה לאחר שנודע, כי הסכם האמוניה על סף ביטול. חיפה כימיקלים פועלים מזה שנים ללא רישיון עסק למכל האמוניה. 

בתחילת ספטמבר 2017 אישרה הממשלה תוכנית חדשה לאספקת אמוניה למשק, לפיה אניות קטנות נפח המכילות אמוניה יספקו את צרכי חיפה כימיקלים והמשק. במסגרת הפתרון הוטל על חיפה כימיקלים להקים מצוף ימי לאספקת אמוניה, כך שהאניות יוכלו לעגון מספר קילומטרים מהחוף, אלא שחוות דעת של היועצת המשפטית של המשרד להגנת הסביבה דלית דרור, שנשלחה לדנציגר, מאיימת על הפתרון שהושג ומסנדלת את התוכנית.

בחוות הדעת קובעת דרור שהמשרד לא יוכל לתת היתר רעלים ללא קבלת רישיון עסק להפעלת מערך יבוא האמוניה. עיריית חיפה היא זו האחראית על מתן רישיונות עסק, ולא צפויה לתת רישיון. המשמעות, שחיפה כימיקלים, המשרד להגנת הסביבה, הממשלה ועיריית חיפה ייאלצו למצוא פיתרון חלופי. במילים אחרות, מסלול האוניות הקטנות מת. בעיריית חיפה פעלו לקדם את פתרון האיזוטנקים, וזו צפויה להיות ברירת המחדל של המשרד.

בג"ץ קבע, כי התיקון לחוק הגיוס, לפיו צעירים חרדים לא מחויבים להתגייס, לא חוקתי ודינו להתבטל

בג"ץ: החוק שהחרדים העבירו לפטור מגיוס - בטל

לאחרונה (ספטמבר 2017) בג"ץ קבע, כי התיקון לחוק הגיוס, לפיו צעירים חרדים לא מחויבים להתגייס, לא חוקתי ודינו להתבטל.
נקבע, כי התיקון לחוק פוגע בשוויון בצורה עמוקה, ובחוק שוויון כבוד האדם וחירותו.

נשיאת ביהמ"ש העליון, השופטת מרים נאור, קבעה כי ההסדר לוקה ברצף כשלים. "מרבית הפגמים דומים במהותם לפגמים שמהם סבל הסדר הגיוס הקודם שהובילו לכישלונו פעם אחר פעם במבחן הרציונלי", כתבה השופטת בפסק הדין.

 

מה עורכי הדין חשבו על השנה שחלפה? מהי הפרשה המשפטית החשובה לדעתם? התשובות לפניכם!

1. עו"ד מירב נוסבוים - שחרור אולמרט

2. עו"ד משה אלון - אלאור אזריה

3. עו"ד לורה מישוק - אלאור אזריה

4. עו"ד מיכל סיני - חוק השכירות

5. עו"ד משה גביזון - ביטול חוק מיסוי דירה שלישית ע״י בג"ץ

6. עו"ד שמעון מזרחי - אלאור אזריה

7. עו"ד ורד לוי - אלאור אזריה והבג"ץ בעניין מזונות במשמורת משותפת שהוא בעל משמעות עצומה בדיני משפחה

8. עו"ד יעקב רוזנשיין - אלאור אזריה

9. עו"ד עופר פרץ - פשיטת הרגל של אליעזר פישמן

10. עו"ד בן אסבן - אלאור אזריה

11. עו"ד כרמי רונן - תשלום מזונות במשמורת משותפת

12. עו"ד אורנה שמריהו - פסק הדין נפתלי נ מ.י. ואחרים בנושא התעמרות בעבודה והעסקה פוגענית

13. עו"ד אושרי לנקרי - שתי פרשות: א. פסק הדין בעניין הפחתת/ביטול מזונות האב במשמורת משותפת כאשר האם מרוויחה יותר. ב. פרשת מני נפתלי והפיצוי הגבוה בשל העלבת עובד וניכורו

14. עו"ד איתי בר - אלאור אזריה

15. עו"ד גנית זליקוביץ - אלאור אזריה

16. עו"ד רונן אבניאל - הפגנות הנכים על קצבאות הנכים

17. עו"ד הדר פלד-טל - אלאור אזריה

 

* השתתפה בהכנת הכתבה: יערית טרבלסי, כתבת זאפ משפטי 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה