zap group mishpati logo

תכנון נכון של נכסי המשפחה בהתחשב במיסוי מקרקעין

תכנון ירושה יוכל להוביל לכך שהילדים, היורשים של אותו אדם, יהנו מפטור מיוחד של דירת ירושה של ההורים לאחר מותם

מאת: עו"ד מנשה קמפלרמשרד עו"ד -מנשה קמפלר
15.07.18
תאריך עדכון: 04.03.24
2 דק'
תכנון נכון של נכסי המשפחה בהתחשב במיסוי מקרקעין

הרבה אנשים חושבים עד היום שהם יכולים למכור דירה פעם בארבע שנים והם פטורים ממס. המצב כבר לא כזה. מאז 1.1.2014 הכנסת בטלה את הסעיף בחוק, המאפשר לבן אדם למכור דירה גם אם זו היתה דירתו השנייה, השלישית, הרביעית פעם בארבע שנים בפטור מלא ממס.

כל עוד אדם שרוצה למכור דירה לא יחזיק יותר משליש דירה נוסף על דירתו המקורית, הוא לא ייחשב כבעל דירה נוספת, ויוכל למכור את דירתו בפטור מלא ממס שבח

פטור ממס שבח

אז מה עליו לעשות אם הוא רוצה לשמור לעצמו פטור ממס שבח על הדירה או אם הוא מעוניין לרכוש דירה נוספת בנוסף לדירת המגורים שלו?

כל עוד הוא לא יחזיק יותר משליש דירה נוסף על דירתו המקורית, הוא לא ייחשב כבעל דירה נוספת, ויוכל למכור את דירתו בפטור מלא ממס שבח.

גם ילדיו שהם המועמדים הטבעיים לקבל את השלישים הנוספים או חלקים יותר קטנים: שישיות או כל חלוקה אחרת, הם יכולים להיחשב כבעלים של דירת מגורים אחת בלבד אם יש להם כבר דירה, או לא ייחשבו בכלל כבעלי דירה וכשהם ירצו לקנות דירה ראשונה, עדיין יחשבו כחסרי דיור, ויהיו זכאים אפילו לשיעור אפס במס רכישה עד לגבול שקבע המחוקק- בערך 1.6 מליון ₪.

עד כמה אני יכול לרכוש עוד שלישים? בעצם המחוקק לא הגביל את זה. יכול להיות שיש אנשים שיש להם מספר דירות: רכשו דירה שנייה, שלישית, רביעית אפילו, כל עוד אין לך יותר משליש דירה, עדיין שימרת את הדירה.

אדם יתכנן את ירושתו בחוכמה אם לא ילך לעולמו כשהוא מחזיק יותר מדירה פלוס שליש, כי כך יוכל לשמור על האפשרות שילדיו, היורשים, יהנו מפטור מיוחד נוסף של דירת ירושה של ההורים גם לאחר פטירתם   

תכנון ירושה

טיפ נוסף ואחרון - אדם מזדקן. נכון יהיה לתכנן את ירושתו באופן שלא ילך לבית עולמו עם יותר מדירה פלוס שליש, כי כך יוכל לשמור על האפשרות שילדיו, היורשים, יהנו מפטור מיוחד נוסף של דירת ירושה של ההורים גם לאחר פטירתם.   

משרד עו"ד -מנשה קמפלר

משרד עו"ד -מנשה קמפלר

עו"ד ונוטריון מנשה קמפלר, בוגר אונ' טמפל שבפילדלפיה ובוגר הפקולטה למשפטים של אונ' בר-אילן. הוא עוסק בתחום עריכת הדין מאז שנת 1988, ובשנת 1992 הקים את משרד עורכי הדין מנשה קמפלר. משרדו נחשב כיום לוותיק ביותר בראש העין. בנוסף, הוא חבר בלשכת עורכי הדין בישראל מזה כ-28 שנים, ופעיל במוסדות הלשכה עד היום.

מקרקעין ונדל"ן, דיני משפחה וגירושין, דיני מיסים

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
משרד עו"ד -מנשה קמפלר

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה