zap group mishpati logo

אסטרטגיית יציאה: צעדים לקראת פרידה או גירושים

רגע אחרי הסגר ועם החזרה לשגרה, זה בדיוק הזמן להתייעץ עם גורם מקצועי לגבי גירושים ולהתחיל להתוות את הדרך לחיים חדשים. אם זה ייעוץ זוגי, אימון אישי או עורך דין, הגיע הזמן לגבש תובנות ליציאה מהסגר הזוגי

מאת: עו"ד ורד לוי
19.05.20
תאריך עדכון: 28.03.24
4 דק'
אסטרטגיית יציאה: צעדים לקראת פרידה או גירושים

עם היציאה מהסגר, ולמרות הקשיים הרבים שהביאה איתה מגיפת הקורונה, יש באוויר תחושה של הקלה והתחדשות. אם הכל ימשיך כמתוכנן, אנחנו עומדים בפתחה של תקופה שונה מאוד מזו שהכרנו רק לפני חודשיים. תקופת הסגר היתה לא קלה, אבל אפשר לראות בה קריאה של היקום לקחת אחריות אישית, להתנתק מהמארג הכללי לאישי ולצמוח למשהו אחר. זה הזמן עצור לרגע ולעשות חשבון נפש - מה היינו רוצים לשנות בחיינו? האם הדרך האישית והזוגית בה אנו הולכים מתאימה לנו?

אם התשובה לשאלה האחרונה היא לא, אז רגע אחרי הסגר, ולמרות אי הוודאות הגדולה, זה בדיוק הזמן להתייעץ עם גורם מקצועי ולהתחיל להתוות את הדרך שלכם לחיים חדשים. אם זה ייעוץ זוגי, אימון אישי או עורך דין, הגיע הזמן לראות איך אנחנו מגבשים את כל התובנות במהלך התקופה ולעבור לעשייה.

הקורונה הביאה איתה משבר חיצוני, אך אצל אנשים רבים התעורר גם משבר פנימי. זוגיות לא בריאה ולא מספקת יכולה להידרדר בזמן של סגר ולגרום למצוקה גדולה. חשוב מאוד לא להזניח את המצוקה הפנימית ולא לדחוק אותה לסוף סדר העדיפויות בגלל חששות וחוסר ודאות כלכלי. לכן, בימים אלה כדאי להבין מהי המשמעות של המשבר הזה שמעצים מצוקות ומגדיל לחצים.

מומלץ מאוד לא לגשת לבן זוגי ולהגיד "אני רוצה להיפרד" או "החלטתי לעזוב את הבית", אלא להתייעץ עם איש מקצוע, מגשר או עורך דין

רוצים לעזוב את הבית? התייעצו קודם עם איש מקצוע

מומלץ להתייעץ עם עורך דין כדי לקבל מידע לפני שעושים צעד בכיוון של עזיבה מהבית. מומלץ מאוד לא לעשות את זה לבד, לא לגשת לבן זוגי ולהגיד "אני רוצה להיפרד" או "החלטתי לעזוב את הבית", אלא להתייעץ עם איש מקצוע. מומלץ לבדוק כבר בשיחת הטלפון הראשונה אם יש חיבור לעורך הדין, האם אתם מרגישים איתו בנוח וחשים שהוא מבין אתכם.

השהייה בבית היתה זמן מצוין לתכנן את העתיד, את חלוקת הזמנים עם הילדים, מה רוצים להגיד לצד השני, האם בוחרים בגישור שעשוי לשפר את מצב העניינים והיחסים עם בן/ בת הזוג או להגיע בעזרתו לפתרון משותף

זמן משבר – זמן לתכנון העתיד המשפחתי

גם בתקופת משבר אפשר לעשות צעדים פרואקטיביים לקראת הפרידה, למרות שאולי קשה ליישם אותם כרגע. דווקא השהייה בבית היתה זמן מצוין לתכנן את העתיד, את חלוקת הזמנים עם הילדים, מה רוצים להגיד לצד השני, האם בוחרים בגישור שעשוי לשפר את מצב העניינים והיחסים עם בן/ בת הזוג או להגיע בעזרתו לפתרון משותף. אם המשבר הזוגי תפס תאוצה כבר לפני הקורונה, אז שווה היה לנסות בתקופת התווך, שגם כך אי אפשר לעשות בה יותר מדי, לצאת מסיר הלחץ של הסכסוך ולחשוב איך אפשר לעשות את זה נכון.

רבים אמנם נמצאים עתה במצוקה כלכלית ולא יכולים לממן עורך דין, אך אין מחיר לחופש ואין מחיר לעשייה. אפשר למצוא פתרונות והכי חשוב לא לתת לפחד לנהל אותנו אלא לקחת את המושכות לידיים

תכנון אסטרטגיה משפטית – אל תשבו על הגדר

העשייה היא משהו מנחם ומעודד, כי אם נמצאים במשבר ולא עושים דבר, זה מעצים את חוסר האונים, אבל אם עושים משהו כמו להתייעץ עם עורך דין ולתכנן אסטרטגיה משפטית, הדבר יכול לחזק. הכוונה היא לא לשבור את הכלים אבל כן לעשות - הדבר הגרוע ביותר בזמן משבר הוא לשבת על הגדר.

רבים אמנם נמצאים עתה במצוקה כלכלית ולא יכולים לממן עורך דין, אך אין מחיר לחופש ואין מחיר לעשייה. אפשר למצוא פתרונות והכי חשוב לא לתת לפחד לנהל אותנו אלא לקחת את המושכות לידיים. אם למדנו משהו בתקופה הקורונה האחרונה, שאין שום דבר בטוח. זיכרו: חיים בזוגיות לא טובה אינם מיטיבים איתכם ועם הילדים.

עורכי ועורכות הדין מעורבים ומקצועיים נפגשים עם לקוחותיהם כדי לתפור לכל אחת ואחד חליפה מתאימה ולמצוא את הפתרון הכי נכון עבורם

האם אפשר כבר לקבל ייעוץ משפטי?

בעת משברים אישיים, כלכליים ופוליטיים, ממש כמו בימים אלה, עורכי ועורכות הדין מעורבים ומקצועיים נפגשים עם לקוחותיהם כדי לתפור לכל אחת ואחד חליפה מתאימה ולמצוא את הפתרון הכי נכון עבורם. הדבר החשוב ביותר, כאמור, הוא לא להישאר עם תחושת התסכול ולתכנן את היציאה מהסגר הפרטי.

אסטרטגיית יציאה: צעדים לקראת פרידה או גירושים(1)

מערכת המשפט חזרה לחזור לפעילות מלאה בשבוע שעבר (11.5.2020). אפשר להגיש תביעות ולקיים דיונים, לפתוח הליך סכסוך, לבקש בקשות זמניות למשמורת, מזונות וכדומה. מאחר שגם הבנקים נפתחו, אפשר כבר להתחיל לברר את הפן הכלכלי בנושא.

לסיכום, עכשיו, אחרי תקופת הסגר שבה רבים מאיתנו ערכו חשבון נפש, הגיעה העת לפעול ולהסיק מסקנות:מה עושים עם התובנות שלנו וכיצד מגיעים לפתרון המיטבי עבורנו ועבור התא המשפחתי.

 * עו"ד ורד לוי, בעלת תואר ראשון ושני במשפטים וגישור, מייצגת בתביעות גירושין בבתי משפט ובהליכי גישור מורכבים.

* סייעה בהכנת הכתבה: רננה מור, כתבת Zap Doctors

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה