zap group mishpati logo

עו"ד מיכאל דקר: המדריך המלא להוצאת ויזה לארה"ב עבור יזמי הייטק

בחודשים האחרונים בוחנים יותר ויותר עובדים בתעשיית ההייטק את האפשרות להגר לארה"ב, על רקע חוסר היציבות בישראל. אילו אפשרויות עומדות בפניהם ומה חשוב לדעת על התהליך? עו"ד מיכאל דקר, מומחה לתחום הגירה לארה"ב, מסביר

מאת: עו"ד מיכאל דקר
30.03.23
תאריך עדכון: 28.03.24
5 דק'
עו"ד מיכאל דקר: המדריך המלא להוצאת ויזה לארה"ב עבור יזמי הייטק

בחודשים האחרונים, על רקע המחאה הגוברת סביב המהפכה המשפטית, תעשיית ההייטק הישראלית סוערת. יזמים בולטים מאיימים להוציא את כספי החברות שלהם מישראל ועובדים רבים בתעשיה בוחנים אפשרויות לביצוע רילוקיישן עד יעבור זעם. "אנחנו בהחלט רואים עלייה במספר הפניות אלינו מצד עובדים בתעשיית ההייטק שרוצים לבחון את האפשרויות העומדות בפניהם", אומר עו"ד מיכאל דקר, ראש תחום ההגירה לארה"ב במשרד דקר, פקס, לוי, רוזנברג. "רבים מהעובדים שוקלים להגר לארה"ב".

ואולם, מעבר לארה"ב איננו כה פשוט, גם עבור עובדי הייטק מבוקשים. "לאורך הדרך, הרשויות בארה"ב עלולות להערים קשיים וצריך לדעת לאיזו ויזה לכוון ומה צריך לעשות כדי לזרז את התהליך", אומר עו"ד דקר. "צריך לעשות הכל כדי להימנע מטעויות מיותרות".

מנכ"ל הסטארט-אפ הישראלי כמעט התייאש

הדרך לויזה עלולה להיות מפרכת, כפי שקרה לי', מנכ"ל סטארט-אפ ישראלי של 15 עובדים, שלפני מספר חודשים ניסה להוציא ויזת עבודה לארה"ב. "אותו מנכ"ל רצה לפתח את פעילות הסטארט-אפ שלו באמריקה, אבל ככל שהתקדם בתהליך נאמר לו שאין לו זכאות", מספר עו"ד דקר. בשלב הזה הגיע י' למשרדו של דקר (בתמנה משמאל צוות משרד עוה"ד דקר, פקס, לוי, רוזנברג. צילום: שירי דקר)  וביקש שיסייע לו לצאת מהסבך.

עו"ד מיכאל דקר: המדריך המלא להוצאת ויזה לארה"ב עבור יזמי הייטק(1)

"התברר שהוא ניסה להוציא ויזת עבודה מסוג 2E, המיועדת למי שמבקשים להשקיע בארה"ב, אבל פחות התאימה במקרה שלו כי כספי ההשקעה לא היו שלו באופן אישי. הצענו לו לשנות כיוון ולפנות למסלול של ויזת L". ואמנם, הפנייה לנתיב החדש, המיועד בעיקר לעובדים שמבקשים לבצע רילוקיישן באותו ארגון, הוכיחה את עצמה. "אחרי שי' כמעט התייאש, הוא עמד בכל הקריטריונים. בתוך זמן לא רב הצלחנו להתקדם בתהליך ולהשיג לו את ויזת העבודה המבוקשת".

ויזת E2 מבוססת על הסכם שנחתם על ידי ישראל וארה"ב בשנת 2019 ומאפשר לישראלים הזדמנות לקבל ויזת השקעה בארה"ב על בסיס הקמת עסק חדש או רכישה של עסק קיים בארה"ב

מעובדים ברילוקיישן ועד יזמים שרוצים להשקיע

אילו אפשרויות עומדות בפני יזמים ועובדי הייטק שמבקשים להגר כעת לארה"ב, על רקע הרפורמה המשפטית וחוסר היציבות בישראל? לדברי עו"ד דקר, קיימות מספר אפשרויות. אפשרות אחת, שמתאימה יותר לעובדים בכירים, היא להוציא, כאמור, ויזת L.  ויזה זו ניתנת לשלוש שנים לעובדים המבצעים מעבר בתוך הארגון שלהם ועוברים לעבוד בארה"ב. "הכונה היא לדוגמה לעובד המועסק במשך יותר משנה  בחברה-בת של חברה אמריקאית בארץ ורוצה לעבור לתפקיד אחר בחברה-האם בארה"ב", אומר עו"ד דקר. 

לדבריו, ויזת L יכולה להינתן לצורך מעבר לחברה חדשה הפועלת בארה"ב במשך פחות משנה, "אך אז היא תינתן לפרק זמן קצר של שנה", הוא מציין. "אם המעבר הוא לחברה קיימת שפועלת בארה"ב זמן רב, הויזה תינתן לשלוש שנים". עו"ד דקר מציין כי "ככל שהמעבר מתבצע בתוך חברה שהיא גדולה ומוכרת יותר, קל יותר לבקש ולקבל את הויזה".

אפשרות אחרת, שיכולה להתאים יותר ליזמים שמבקשים להשקיע בארה"ב, נוגעת לויזת E2. ויזה זו מבוססת על הסכם שנחתם על ידי ישראל וארה"ב בשנת 2019 ומאפשר לישראלים הזדמנות לקבל ויזת השקעה בארה"ב על בסיס הקמת עסק חדש או רכישה של עסק קיים בארה"ב. "ויזת E2 היא ויזה המיועדת למי שמבקשים להשקיע בארה"ב", מסביר עו"ד דקר. "על מי שמבקש אותה להוכיח כי רוב הכסף כבר משמש להשקעה בארה"ב, בין אם לתשלום משכורות, דמי שכירות או חשבונות שוטפים".

אלטרנטיבה נוספת, שעשויה להתאים בעיקר למי שעוסקים באי-קומרס (אך לרוב פחות מתאימה לעובדים אחרים בהייטק), היא להוציא ויזת E1. "ויזה זו, הניתנת לחמש שנים, מיועדת בעיקר ליצואנים או ליבואנים ישראלים", אומר עו"ד דקר. לדבריו, ויזה זו מבוססת על אמנת סחר בין ישראל וארה"ב ומאפשרת לחברות שמתמקדות בייבוא או בייצוא בין שתי המדינות להעסיק עובדים בארה"ב לפרקי זמן משמעותיים. "מטרת ויזה זו היא להגדיל את הסחר בין ישראל וארה"ב, כאשר אחד התנאים לקבלתה הוא שלפחות מחצית מהיקף הפעילות של החברה המבקשת תהיה בין ארה"ב לישראל", הוא מציין.

קיימים יתרונות משמעותיים בהוצאה של ויזת עסקים לארה"ב. בין היתר, היא מאפשרת לעבוד בארה"ב פרקי זמן משמעותיים של מספר שנים וכן להביא את המשפחה יחד איתכם

"היזהרו מלהשתמש בויזת תייר לצורך עבודה"

עו"ד דקר מציע לעובדי הייטק ויזמים השוקלים להגר לארה"ב, להביא בחשבון כמה תמרורי אזהרה בדרך. "קודם כל, להיזהר מלעשות שימוש בויזת תייר לצורך פעילות עסקית בארה"ב", הוא מדגיש. לדבריו, "ויזת תייר מאפשרת להיכנס לארה"ב לתקופות של חצי שנה בכל פעם, אך מי שיעשה בה שימוש וינסה לעבוד בארה"ב על בסיסה, בלי להוציא ויזה עסקית, מסתכן בכך שלא יוכל להיכנס יותר למדינה ויסכן את פעילותו בה". עו"ד דקר מציע גם לא לנסות לשקר לרשויות ההגירה. "למי שנדרש לעזוב את ארה"ב בעבר או ששהה בה יותר זמן מכפי שהיה מותר לו – מומלץ לגלות זאת, אחרת הוא יתמודד עם סנקציות קשות מצד רשויות ההגירה". 

לדבריו, קיימים יתרונות משמעותיים בהוצאה של ויזת עסקים לארה"ב. "ראשית, משום שהיא מאפשרת לעבוד בארה"ב פרקי זמן משמעותיים של מספר שנים, ושנית כיוון שהיא מאפשרת להביא את המשפחה יחד איתכם". יזם או עובד הייטק שמקבל ויזת עסקים לארה"ב יכול לאפשר לבת הזוג שלו לקבל גם ויזה שמתירה לה לעבוד באופן כמעט מיידי. "בנוסף, ניתן להביא איתכם גם את ילדיכם, שיכולים ללמוד בבתי הספר בארה"ב באופן חופשי", הוא מסביר.

עובדים בתעשיית ההייטק ושוקלים להוציא ויזה לארה"ב? פנו לייעוץ ראשוני למשרד עורכי הדין דקר פקס לוי רוזנברג, שילווה אתכם בתהליך ויסייע לכם להוציא את הוויזה בצורה המהירה והאפקטיבית ביותר

צילום ראשי: שאטרסטוק

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה