zap group mishpati logo

אגד נקנסה ב-30,000 שקלים בשל איחור ביציאת אוטובוס מהתחנה המרכזית

מה צריך להיות עונשה של אגד כאשר אוטובוס אינו יוצא בזמן שנקבע והנוסעים מבזבזים את זמנם בהמתנה?

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
18.01.10
תאריך עדכון: 02.12.15
2 דק'
אגד נקנסה ב-30,000 שקלים בשל איחור ביציאת אוטובוס מהתחנה המרכזית

מה צריך להיות עונשה של אגד כאשר אוטובוס אינו יוצא בזמן שנקבע והנוסעים מבזבזים את זמנם בהמתנה?  ובמיוחד כאשר המתלוננים טוענים כי מדובר על התנהלות קבועה בקו בעייתי?

ביהמ"ש לתעבורה בירושלים גזר לאחרונה את דינה של חב' אגד, אשר הורשעה בעבירות של "אי עמידה בתנאי הרישיון" ו - "אי הפעלת שירות סדיר", וקבע כי היא תשלם קנס של 30,000 שקלים, תפצה את האשה שהתלוננה על האיחור ב- 1,000 שקלים, וכן תחתום על התחייבות בסך 50,000 שקלים שלא לעבור על העבירות בהן הורשעה לגבי קו 400 במשך שנה.

אשה שנסעה בקו 400 של אגד, אשר נוסע מהתחנה המרכזית בירושלים לגבעתיים, התלוננה על כך, שב-3 בספטמבר 2007 האוטובוס לא יצא ב- 17:00 מהתחנה, אלא רק ב- 17:13. בשל כך, הוגש נגד אגד כתב אישום.

אותה נוסעת טענה, כי מקרה זה עליו התלוננה היה רק אחד מבין רבים, שבו קו 400 של אגד אחר.
אגד ביקשה, כי ביהמ"ש לא יטיל עליה עונש חמור, שכן עבר זמן רב מאז האירוע, היא "הפנימה" את הלקח, ומנסה כל הזמן לשפר את השירות הניתן לנוסעים.

זמנו של הציבור אינו הפקר!

השופט אברהם טננבוים קבע, כי יש להטיל על אגד עונש שישקף את התפיסה, כי זמנו של הציבור איננו הפקר, ואין שום היתר לשום מסיע לזלזל בזמנם של הנוסעים ואפילו בדקה מזמנם.
השופט הדגיש, כי קווי שירות שאינם יוצאים בזמן, משנים את מסלולם וכיו"ב, פוגעים בראש ובראשונה בחלקים החלשים של האוכלוסייה, אך הם גם פוגעים כלכלית בציבור, ומונעים מעבר רצוי לתחבורה ציבורית.  "אשר על כן, אין מנוס מתגובה ציבורית תקיפה ולעיתים אולי קשה על אי יציאתם בזמן", כתב השופט.

(תח"ת 127/09 מדינת ישראל ע"י לשכת תביעות את"ן י-ם נ' אגד אגודה שיתופית לתחבורה בישראל בע"מ).

• ב"כ המדינה: עו"ד ניר אבירם
• ב"כ אגד: עו"ד ציפי קפש

לקבלת יעוץ משפטי בנושא נהיגה ועבירות תנועה פנה אל עורך דין תעבורה!

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה