zap group mishpati logo

סלקום לא פעלה כראוי- תפצה לקוח ב-32,080 שקלים

ביהמ"ש קיבל תביעה של לקוח נגד סלקום, וקבע כי חברת תקשורת מכובדת לא צריכה לפעול כך מול קהל לקוחותיה.

מאת: מערכת משפטי
01.02.10
תאריך עדכון: 27.05.19
2 דק'
סלקום לא פעלה כראוי- תפצה לקוח ב-32,080 שקלים

לקוח של סלקום הגיש נגדה תביעה בסך 32,080 שקלים. התובע בקש שבימ"ש יורה לסלקום לפצות אותו, לאחר שרכש ממנה מכשירים וחבילות שירותים, אך סלקום הפרה את ההסכם איתו. בימ"ש השלום בת"א קיבל את התביעה, וחייב את סלקום לפצות את התובע בסכום שביקש, וכן לשלם לו הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד בסך של  9,000 שקלים.

בנובמבר 2005 נפגש התובע עם סוכן מכירות של סלקום, ולאחר מכן הוסכם, כך לדברי התובע, כי סלקום תספק לו 9 מכשירים ו-9 תוכניות תקשורת למשך 36 חודשים.
לאחר שהתובע קיבל את המכשירים מסלקום, הוא לא הצליח להתחבר לרשת, ועל כן פנה לנציג של סלקום. הנציג אמר לו שהמכשירים יחוברו, וכי עליו להתאזר בסבלנות עד לקבל הסכם כתוב. בפועל, המכשירים חוברו לרשת סלקום, אך לא בהתאם לתוכניות שסוכמו בין התובע וסוכן המכירות של סלקום.

לא קיבל פיצוי? הגיש תביעה
התובע פנה לחברה ואף הגיע עד למנכ"ל סלקום, עמוס שפירא. מזכירת המנכ"ל הפנתה את התובע לקב"ט, אשר אמר לו כי סוכן המכירות חרג מסמכותו, והציע לו לבטל את העסקה בשל כך. התובע הסכים, אך ביקש פיצוי הולם. משלא קיבל את מבוקשו, הגיש תביעה.
סלקום טענה מנגד, כי התובע מנסה להצטייר כלקוח תמים שנכווה ממנה, אך בעצם מדובר במהלך מתוכנן מראש, שמטרתו להכשיל את סלקום ונציגיה כדי להתעשר שלא כדין על חשבונה.

השופט מנחם קליין, אשר דן בתביעה שהוגשה בסדר דין מהיר, קבע כי סלקום לא הוכיחה את טענותיה נגד התובע, ואף לא עשתה מאמץ כדי להביא את סוכן המכירות לעדות.
השופט קבע, כי נגרמה לתובע  עוגמת נפש כתוצאה מהתנהגות סלקום, וכי "מאחר והנתבעת הפרה את ההסכם עם התובע ופעלה בצורה שחברת תקשורת מכובדת אינה צריכה לפעול מול קהל לקוחותיה, סבורני כי נכון לחייבה בגין ראש נזק זה".
(תא"מ 64891-07 פלטין תומר נ' סלקום תקשורת).

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה