zap group mishpati logo

האינטרנט כל הזמן מתנתק? בזק תפצה

ביהמ"ש חייב את בזק לפצות לקוח ב-5,000 שקלים בשל ניתוקים באינטרנט שבביתו.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
04.02.10
תאריך עדכון: 27.05.19
2 דק'
האינטרנט כל הזמן מתנתק? בזק תפצה

היום האינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מחיינו. העדר יכולת להשתמש בו לפרק זמן מסוים, יכולה לשבש את שגרת החיים, במיוחד אם אנו זקוקים לו לצרכי עבודה. מה עושים במקרה של תקלות מתמשכות כאשר החברה שמספקת לנו את שירותי האינטרנט לא מסייעת? האם נוכל לקבל את מה שמגיע לנו בביהמ"ש?

ביהמ"ש לתביעות קטנות בירושלים דן לאחרונה בתביעה נגד בזק שהוגשה בשל ניתוקים בחיבור האינטרנט בביתו של התובע במשך כ-10 ימים: מיום ה-9 בנובמבר 2008 ועד ה-19 בנובמבר 2009. התובע ביקש, כי ביהמ"ש יורה לבזק לפצות אותו בסך של 18,000 שקלים, שכן לטענתו האינטרנט והדואר האלקטרוני הם כלי עבודה חיוניים, וניתוקו במשך תקופה כה ממושכת הסבה לו נזקים כבדים.

בזק טענה בכתב ההגנה, כי ב-12 בנובמבר 2008 הגיע טכנאי לביתו של התובע, ותיקן את התשתית ואת התקלות שהיו לסירוגין. כמו-כן לטענת בזק, לאחר ניתוקים חוזרים הגיע שוב טכנאי כדי לסדר את התקלה, אך באותו זמן התברר כי התקלה לא באחריות בזק. למרות זאת, התקלה תוקנה ע"י הטכנאי של בזק. בזק הודתה, כי ב-19 בנובמבר הוחלפה תשתית האינטרנט בביתו של התובע.

האינטרנט הוא כלי חיוני
השופטת תמר בר-אשר צבן קיבלה את התביעה, וקבעה כי לטענה של בזק שהתקלה לא הייתה באחריותה אין כל תמיכה, לא בכתב ולא בראיות אחרות. השופטת הוסיפה, כי אף בזק עצמה מאשרת שבמשך עשרה ימים לא פעל האינטרנט בביתו של התובע כשורה, גם אם לטענתה התקלה נמשכה לסירוגין.
השופטת קבעה, כי בזק הייתה מודעת לחיוניות של האינטרנט עבור התובע, שכן הוא פנה אליה פעמים רבות כדי שתפתור את התקלה.

לאור האמור, נקבע כי בנסיבות שבהן נמנעה מהתובע האפשרות לעבוד בצורה סדירה במשך ימים ארוכים, ומשהראה כי הדבר גרם לו לנזק, הוא זכאי לפיצוי של 5000 שקלים, גם מבלי שיוכיח את הנזק הישיר שהניתוק מהאינטרנט גרם לו. "העובדה שאינטרנט ודואר אלקטרוני הם כלי עבודה חשוב היא עובדה אשר כיום אין עוד צורך בהוכחתה", כתבה השופטת. 

בנוסף, חויבה בזק לשלם לתובע הוצאות משפט של 700 שקלים. סה"כ חויבה בזק לשלם לתובע סכום של 5,700 שקלים. (ת"ק 5074/08 גור ישראל נ' בזק-חב` ישראלית לתקשורת בע"מ).

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים