zap group mishpati logo

נהג בשכרות? תקופת הפסילה תוארך לשנתיים

ביהמ"ש האריך תקופת פסילה של אדם שנהג בשכרות מ-11 חודשים לשנתיים.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
03.06.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
נהג בשכרות? תקופת הפסילה תוארך לשנתיים

נהיגה בשכרות היא עבירה על החוק ותופעה חמורה, שרשויות החוק נאלצות להתמודד עימה מדי יום. בפסקי הדין, בתי המשפט מדגישים עד כמה יש לבער נגע זה וללמד לקח את אלו שנהגו בשכרות ואת אלו שאולי עתידים לנהוג בשכרות. עם זאת, העונשים שמוטלים על הנהגים לא תמיד כה מרתיעים וקשים.

לאחרונה, ביהמ"ש המחוזי בירושלים החמיר בעונשו של אדם שנהג בשכרות, ובכך הביע באופן חד-משמעי את עמדת ביהמ"ש בנושא.

ביהמ"ש לתעבורה בירושלים הרשיע את שלמה שמואלי בעבירה של נהיגה בשכרות, בשל כך שנהג כשבדמו 640 מיקרוגרם אלכוהול בליטר אוויר נשוף, ודן אותו לביצוע -250 שעות שירות לתועלת הציבור ופסילה בפועל לתקופה של 11 חודשים וכן לפסילה על תנאי למשך 13 חודש שלא יעבור על עבירת נהיגה בזמן שכרות.

המדינה הגישה ערעור על גזר הדין, וביקשה להחמיר בעונשו של הנהג.

ענישה מכבידה

השופט אמנון כהן קיבל את ערעור המדינה, וקבע כי העונש שהוטל על  שמואלי הינו קל, ואין בו כדי להרתיע מפני ביצוע עבירות של נהיגה בשכרות. השופט הדגיש, כי המחוקק קבע רף מינימאלי של שתי שנות פסילה כדי לתת מענה לתופעה חברתית מסוכנת של נהיגה בשכרות, אשר גובה קורבנות בנפש וברכוש.

השופט ציין, כי בית המשפט לתעבורה כלל לא התייחס כלל לעברו המכביד של  שמואלי אשר לחובתו למעלה מ-39 הרשעות קודמות, ביניהן נהיגה במהירות מופרזת, אי ציות לתמרורים, עקיפה שלא כחוק ועוד. גם כמות האלכוהול שנמצאה בדמו של שמואלי, הינה גבוהה יחסית, ובנסיבות אלה, פסק השופט, לא היה מקום לחרוג מעונש הפסילה המינימאלי הקבוע בחוק.

" רק ענישה מכבידה בעבירות כגון דא תעזור אולי להילחם בתופעה של נהיגה בשכרות", קבע השופט וגזר על שמואלי עונש פסילה של שנתיים במקום 11 חודשים. 
(עפ"ג 2134-10 מ.י. פרקליטות מחוז ירושלים נ' שמואלי)


• ב"כ המערערת: עו"ד הרבסט
• ב"כ המשיב: כ עו"ד יהושע לוי

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים