zap group mishpati logo

תבע את הועד המקומי פורייה עילית, וחויב בהוצאות

בית המשפט קבע, כי הסכם הפשרה שנחתם בין תושב פורייה עילית לבין הועד המקומי, מסדיר את המחלוקות ביניהם, ועל כן אין מקום לקבל את התביעה הכספית שהוגשה נגד הועד.

מאת: מערכת משפטי
05.04.11
תאריך עדכון: 28.05.19
2 דק'
תבע את הועד המקומי פורייה עילית, וחויב בהוצאות

ביהמ"ש לתביעות קטנות בטבריה דן בתביעה שהגיש תושב פורייה עילית, ישוב שבתחומה המוניציפאלי של המועצה האזורית עמק הירדן, המנוהל ע"י ועד מקומי פוריה עילית, נגד הועד, לשלם לו סך של 10,500 שקלים כהנחה רטרואקטיבית מארנונה לה הוא זכאי.

ב- 26 באוגוסט 2008 פנה התובע לועד וביקש החזר כספי בשל  ארנונה נוכח הנחה רטרואקטיבית, לה הוא זכאי בהתאם לחוק הרשויות המקומיות (פטור לחיילים, נפגעי מלחמה ושוטרים מארנונה) תשי"ג-1953.
ב-12 באוקטובר 2009 הודיע התובע לועד, כי הסכום בו יש לזכותו הוא 8,794.28 שקלים.
הועד סירב לבקש לבקשת התובע, והודיע לו כי ע"פ הנחיות המועצה האזורית מנוע הוועד המקומי מהענקת הנחה רטרואקטיבית בארנונה, וכי זו ניתנת רק מיום הצגת האישור ואילך.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

לטענת התובע, תשובה זו אינה עולה בקנה אחד עם נוהגם של יתר הוועדים הפועלים בתחומי המועצה האזורית עמק הירדן.

התובע העמיד תביעתו על סך של 10,500 שקלים, שהוא סכום הזיכוי בצירוף הפרשי הצמדה וריבית והוצאות משפט.

הועד טען, כי יש לדחות את התביעה, והוסיף כי הגיש נגד התובע כתב תביעה בסכום קצוב במסגרת תיק הוצל"פ, התובע הגיש התנגדות לביצוע התביעה וב-10 במאי 2010 הצדדים הגיעו בפני הרשם להסכם פשרה שקיבל תוקף של פסק דין.

הסכם הפשרה נתן מענה
השופטת תמר נסים שי החליטה לדחות את התביעה. השופטת ציינה, כי עיקר המחלוקת בין הצדדים הוא בשאלה האם הסכם הפשרה ביניהם, כולל בחובו את מכלול המחלוקות ביניהם או שמא חלקן בלבד. נפסק, כי לאחר עיון במכלול המסמכים אשר צורפו, נראה כי יש בהם כדי להבהיר טיבן של הסוגיות שהוסדרו.

" אני קובעת כי הסכם הפשרה בין הצדדים נתן מענה למכלול המחלוקות ולא לחלקן בלבד, ולפיכך אני מורה על דחייתה של התביעה", כתבה השופטת בפסק הדין, וחייבה את התובע בהוצאות הועד בסך של 500 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"ק 3043-06-10 יצחק נ' פוריה עלית)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה