אחריות של עובד
אני עןבדת כיועצת מס במשרד רו"ח במשך מספר שנים באופן משביע רצון ללא כל תקלה מקצועית. רציתי לדעת האם המעביד מעסיק אינו יכול לתבוע עובדת שלו על תקלות מקצועית בעבודתה שלא נעשו בכוונה. כלומר בעל משרד ראיית חשבון שמעסיק עובדת יועצת מס בהכשרת ובמידה ונעשתה התרשלות מקצועית שיכולה לקרות במסגרת עבודה מקצועית. זו שאלה עקרונית שעלתה בכנס שהייתי בו. ניתן היה להבין שהאחריות המקצועית הכוללת היא של המעסיק המקצועי הוא רואה החשבון מנהל המשרד. וכל דבר שקורה למעשה באופן מלא הוא אחראי עליו. ואם זה נכון האם זה תקף גם אם העובדת היא שכירה וכם שהיא עצמאית שנותנת שרות למשרד.
לא ניתן לענות על שאלה מעין זו בפורום זה. ככלל, לעובד אחריות לבצע את עבודתו נאמנה ולקיים את יחסי העבודה בתום לב ובעוד שלמעסיק אחריות כלפי קהל לקוחותיו.