לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
עופר

ועד מקומי מול המועצה

מליאת המועצה פיזרה את הועד המקומי בעקבות דו"ח ביקורת חמור. אני רוצה להתנגד להחלטה בפרט לאור העובדה כי הועד הדיח את יו"ר הועד נשוא תקופת הביקורת ומאז כל ענייני הועד מנוהלים כתקנם. . אין לי את פרוטוקול הישיבה כי עדיין לא הודפס ואני חושש שבמליאה הבאה הם ימנו ועד חדש. אז יהיה לי קשה וארוך יותר להחזיר את המצב לקדמותו. (יו"ר המועצה לא משתף פעולה עם הועד). האם עלי להגיש צו מניעה ? לפי החוק, ביכולתי לערער על החלטת תוך 7 ימים מיום שנודע לי עליה. ממתי נחשב ש"נודע לי". האם רק אחרי הופעת הפרוטוקול ? היש תוקף להחלטה לפזר כי לפי סעיף 127 חייבים לבחור ועד חדש ? האם ההחלטה חוקית אם לא הזמינו את חברי הועד להופיע בפני המליאה ? (בפני ועדת הביקורת היה לנו שימוע ואני חושב שהצלחנו אבל ליו"ר המועצה כוונות אחרות.)

item.Author מנהל הפורום עו"ד מרדכי שחם

שלום רב! לפי השאלה מדובר במקרה עם רקע של נסיבות מיוחדות ומצערות, אשר הניעו את המועצה האזורית להפעיל סמכויות בלתי-שגרתיות. הסמכויות לפי הדין ( בעיקר – לפי חיקוק המוכר לשואל - סעיף 127 של "צו המועצות המקומיות- מועצות אזוריות" ) הינן רחבות ומגוונות, אך יש עמן שורת תנאים ומיגבלות על מפעילי הסמכות, הן לפי לשון הסעיף עצמו והן לפי עקרונות-יסוד של המשפט המינהלי. מכיוון שהדברים נוגעים לציבור רחב, ואולי לרובם-ככולם של תושבי היישוב - מכאן הצורך והאפשרות גם יחד, לגייס כוחות בגיבוש עמדה ובנקיטת צעדים במישור הציבורי, ולפי הצורך – גם במישור המשפטי, בעזרת עו"ד. סיוע של עו"ד נדרש כבר בייעוץ ובהכוונה ( לרבות במענה לשאלות השונות שהועלו כעת ), וכן בייצוג במישור המינהלי, טרם פנייה לערכאות משפט. סיוע משפטי במישור המינהלי - לרבות מול יו"ר המועצה האזורית והיועץ המשפטי שלה ( כולל דרישה להופיע בכל דיון בנושא במליאת המועצה ); כל זאת - עם אפשרות פנייה גם אל משרד-הפנים והייעוץ המשפטי של אותו משרד, בהתאם לצורך וכפי שיימצא לנכון מבחינה מעשית וציבורית, לפי תגובת בעלי התפקידים במועצה. עקב נסיבות העניין וחשיבותו, ככל העולה מן השאלה – מומלץ לכל המעוניינים להתארגן כאמור לעיל, ולגייס עזרת עו"ד בדחיפות.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אגודות שיתופיות