לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
שושה גרינפלד

כיצד יכול אזרח להוציא בעצמו צו מניעה כנגד השירות הוטרינרי בעצמו במידה וכלבו נדרש להסגר? במידה ואינם בעלי הון ואינם יכולים לשלם לעורך דין?

מגדלי כלבים רבים מוצאים את עצמם נדרשים להסגיר את כלבם האהוב, בגלל אנשים רעי-לב שעושים שימוש ציני בפקודת הכלבת בידיעה כי לא יקרה להם דבר. מדובר בתופעה שכיחה בה ניתן לנצל את פקודת הכלבת על ידי פנייה ללשכת הבריאות המקומית. כל מה שצריך לעשות הוא להציג אדמומיות קלה באזור כלשהו בגוף ולטעון כי הכלב שרט או נשך, גם אם אין ממש סימני נשיכה, ואף אין כל ודאות כי מדובר במגע אמיתי בין הכלב למתלונן, פועלת לשכת הבריאות בתיאום עם הרשות הווטרינרית לתפיסתו של הכלב וכליאתו במקום אשר בחלק ניכר מן המקרים אינו ראוי לאחסון בעל חיים, קל וחומר חיית מחמד המורגלת לתנאים של בית. הדרך היחידה למנוע את ההסגר האוטומטי ולדרוש דיון הוגן היא כיום על ידי פניה לבית הדין, אולם פניה על ידי עורך דין עולה הון עתק, שלא בכיסו של כל אחד. נשמח אם כן להבין מהי הפרוצדורה שבעזרתה יכול אזרח שאינו בעל אמצעים לפנות ולבקש את הצו בעצמו, נשמח לפירוט כולו: לאן בדיוק יש לפנות? מה יש לרשום בפניה? וכל פרוצדורה או עניין נוסף שצריך לרשום על מנת להוציא לרשות הוטרינרית צו מניעה כדי למנוע הסגרה אוטומטית של הכלב מבלי שנערך כל דיון בענייניו. כמו כן נשמח להבין מהו השלב הבא לאחר שהוצא צו המניעה? תודה רבה.

item.Author מנהל הפורום גיא הרשקוביץ, משרד עורכי דין ומגשרים

שושה שלום, שאלתך מעלה סוגיות רבות ומגוונות. בגדול, הפרוצדרורה להגשת בקשה לצווי מניעה/ צווי עשה, נבחנת ומשתנה בהתאם לנסיבות ואסטרטגיה אותה בוחנים. ככלל, לאחר שמגשים בקשה לסעדים זמניים, מתנהל ההליך העיקרי שהוא הגשת תביעה.

forum moderator שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום צו מניעה