לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות
ציפי

אפוטרופוס-צוואה, מתנות ללא תמורה

האם יש להצהיר בפני האפוטרופוס לרכוש, אם החסוי, עשה בטרם הופכו לשכזה, צוואה? כנ"ל , האם יש להצהיר בפניו על מתנות ללא תמורה שמי מבני המשפחה קיבל מהחסוי, לפני הופכו שכזה?

נורית פיש

ציפי שאלתך מעלה סוגיה מעניינת . לגבי צוואה . לדעתי זה לא מעניינו של האפוטרופוס , שכן , הוא צריך להתייחס לנכסיו וצרכיו של החסוי בחייו ואין זה מעניינו מה כתב החסוי בצוואתו . זהו עניינם של יתר היורשים החוקיים או הנהנים על פי צוואתו הקודמת אם החסוי שינה אותה. לגבי מתנות , זו כבר שאלה אחרת. שכן, אם מתן המתנות בחייו שינה את מצבו של החסוי לרעה, אזי יש חשיבות רבה לאופן העברת הנכסים ממנו למי שזכה במתנות. האפוטרופוס יכול גם להגיש , לאחר שיטול רשות מבית המשפט , תביעה לביטול המתנות אם יתרשם שהחסוי נתן מתנות באופן שהרע מאוד את מצבו ולא הותיר בידיו די רכוש ו/או כספים כדי לממן את הוצאותיו. כעת לשאלתך אם להצהיר על כך בפני האפוטרופוס אם לאו? תלוי , כאמור במצבו של החסוי ובנכסים שנותרו בידיו לאחר המתנות .

לילי

בהמשך לשאחה שנשאלה בקשר למתנות \קיבלתי דירה מתנה מאימי לפני שחלתה, אך עדיין הדירה לא נרשמה בטאסו יחזיי עם אחיי מעורערים אנו עומדים בפניי החלטה לעשות אוטופ' רכוש ושאני ואחי נהייה אופוטרופוסים שאלותיי הם אני אמא לבן שלוש וחד הורית האם זה יכול למנוע בחירתי לאופוט' { הבנתי שלווא דווקא מי שרוצה להיות אופוט' בוחרים בו } באם אחי יחליט לבטל את המתנה שקיבלתי האם הוא יכול לעשות זאת למרות שנתינת המתנה לא פגעה במצבה של אימי ולא הרע את מצבה תודה

שלום, מה השאלה המשפטית שלך?
close the form שליחה
חזרה לפורום אפוטרופסות