לוגו אתר משפטי - הפורטל המשפטי לקהל הרחב
נגישות

חדשות עורכי הדין והמשפט - מבזקים

  • 21.07.15 יום ג
    • האם 'מנורה' נסתה לחמוק מפיצוי מושתל כליה? ביהמ"ש: מנורה תפצה ב-130,000 ₪

      מאת:פייל דוד ושות'-משרד עורכי דין open news text close news text

      ע"פ הטענה, חברת הביטוח 'מנורה' ניסתה למנוע ממבוטח פיצוי עבור השתלת כליה, בשל פרשנות שנסובה סביב מילה אחת בפוליסת הביטוח.
      בית המשפט השתכנע, כי החברה נתלית בסעיף לא רלבנטי, ודחה את טענותיה.

      עו"ד לירון ביבר ממשרד עורכי הדין דוד פייל ושות' הגישה, בשם המבוטח, תביעה לבית משפט השלום בתל אביב נגד 'מנורה', וביהמ"ש קבל את טענותיה, והורה ל'מנורה' לפצות את המבוטח ב-132,961 שקלים.

  • 20.07.15 יום ב
    • ספר חדש: חלוקת רכוש בהליך גירושין

      מאת:דרור אריאל משרד עו"ד open news text close news text

      בימים אלו יצא לאור בהוצאת בורסי ספרו של עו"ד אריאל דרור: "חלוקת רכוש בהליך גירושין".

      הספר מציג את הסוגיות הרלבנטיות בנוגע לחלוקת רכוש בין בני זוג, מנקודת מבט פרקטית וכמענה מעשי לסוגיות יומיומיות. הספר מביא פסיקה מקיפה ועדכנית, וסיכומי הלכות.

      הספר אף מסדיר סוגיות חדשניות, כגון: נכסי קרירה, חישובי מוניטין, קביעת והקדמת מועד איזון המשאבים, ביצוע  חלוקה לא שווה והחוק לחלוקת חסכון פנסיוני בין בני זוג.

       

  • 19.07.15 יום א
    • סועד נפגע במסעדה שגב אקספרס, ותבע אותה

      מאת:ביבר לקואה חייקין הררי-משרד עו"ד open news text close news text

      התובע סעד עם בת זוגו במסעדת שגב אקספרס לפני כמה חודשים.
      מלצר שהחזיק מגש נתקל בראשו, ופגע בו.
      עו"ד ליטל ביבר-חייקין מייצגת את התובע, אשר לטענתו חש כאבים וסחרחורת ונאלץ לעזוב את המסעדה. בהמשך הוא פנה לקבל טיפול רפואי. לדברי התובע,  הוא נאלץ להיעדר מעבודתו, להחסיר לימודים ולקבל סיוע מבני משפחתו בעקבות האירוע.

       

       

  • 16.07.15 יום ה
    • האם לא רצתה לתת לבנה ריטלין - ביהמ"ש חייב

      מאת:עו"ד רייכמן רן open news text close news text

      עו"ד רן רייכמן ייצג לאחרונה קטין אשר היה זקוק לריטלין. אמו, בשל ה'אני מאמין' שלה, מתנגדת לתרופות וסירבה לתת לבנה את הטיפול לו הוא היה זקוק.
      עו"ד רייכמן פנה לבית המשפט בצו עשה שיחייב את האם לתת את הטיפול הרפואי, ואכן בית המשפט נעתר לבקשה. הדבר הוביל לשיפור משמעותי של הישגי הילד במסגרת חינוכית. 

  • 14.07.15 יום ג
    • הפלילה את בנה בשימוש בסמים, כדי לזכות במשמורת עליו

      מאת:ליבוביץ אלינור open news text close news text

      אם שאבדה את המשמורת על בנה, תלמיד תיכון, פנתה לשירותי הרווחה, והתלוננה כי הוא נוהג להשתמש בסמים ולשתות אלכוהול בבית אביו.
      לדברי עו"ד אלינור ליבוביץ', המייצגת את האב, האם חשבה כי כך תצליח להחזיר לידיה את המשמורת על בנה. אולם, כתוצאה מפעולתה, הופלל בנה, נעצר על ידי המשטרה וסולק מבית הספר. 

       

  • 13.07.15 יום ב
    • נהג מונית מירושלים, שהואשם בנהיגה בשכרות ובתאונה עצמית, עמד בפני ענישה קשה: התביעה דרשה לשלוח אותו למאסר בפועל  ולשלול את רישיונו לתקופה ארוכה.

      עו"ד חנה דוד, שייצגה את הנהג, מצאה ליקויים רבים ברישומי השוטרים, והצליחה לקעקע את גרסתם. וכך, הנהג, שטען כי התאונה נגרמה בשל ידוי אבנים לעבר רכבו, קבל עונש קל יחסית: שלילת רישיון נהיגה לשמונה חודשים, בהם רק שלושה חודשים למונית, וקנס סמלי בסך 500 שקלים.

  • 12.07.15 יום א
    • קצין בכיר מצוק איתן יחקר במצ"ח

      מאת:רכבי, הראל ושות' open news text close news text

      סא"ל נריה ישורון, מפקד הגדוד שאבד את סרן דימה לויטס במהלך מבצע צוק איתן, יחקר במצ"ח בחשד שאשר להפגיז את המרפאה בסג'עייה.

      את סא"ל ישורון מייצג עו"ד שלמה ציפורי, אשר טוען כי הירי בוצע מתוך צורך מבצעי אמיתי ומובהק, שבמרכזו נטרול עמדה של האויב שמוקמה בתוך מרפאה שממנה בוצע ירי אפקטיבי לעבר כוחות צה"ל, שאף גרם למותו של סרן דימה לויטס.

  • 09.07.15 יום ה
  • 07.07.15 יום ג
    • ביהמ"ש בטל הרשעה של איש תקשורת שהורשע בסחר בסמים

      מאת:גיא פלנטר-משרד עורכי דין פלילי open news text close news text

      לפני כארבע שנים מנהל מחלקה באחד מערוצי הטלוויזיה בישראל, שמכר חשיש לחבריו לעבודה, הורשע בסחר בסמים. באופן נדיר בית המשפט ביטל את הרשעתו.
      בימ"ש השלום בת"א (כב' השופט שמאי בקר) נעתר לבקשת עו"ד גיא פלנטר, ובטל את הרשעתו באופן שלא תירשם לחובתו הרשעה בפלילים.

  • 06.07.15 יום ב
    • חברת הביטוח סירבה לשלם גמלת סיעוד לקשיש, ובסופו של דבר - תשלם

      מאת:סיגל רייך-הלל, משרד עורכי דין open news text close news text

      למשרדה של עו"ד סיגל רייך-הלל פנה אדם מבוגר מנתניה, בן 87, ניצול שואה, סיעודי, אשר פנה לחברת הביטוח המבטחת אותו דרך קופת חולים מכבי, בביטוח סיעודי. אותו קשיש היה בטוח, כי חברת הביטוח תראה את מצבו, ותאשר לו גמלת סיעוד כפי שהובטח לו, בעת הצטרפותו לביטוח, לפני כ–20 שנה.

      אולם, חברת הביטוח סירבה לשלם לו את תגמולי הביטוח, כי טענה שהסתיר ממנה מידע.
      לאחר מספר פגישות עם נציגי חברת הביטוח, היא חזרה מטענתה לעניין אי הגילוי, וכיום הקשיש מקבל מידי חודש סך של 3,500 ₪ לחשבונו.

       

  • 05.07.15 יום א
    • מודיעין: דלת הכתה נטרקה על אצבע התלמיד, והיא נקטעה

      מאת:מוקדי עמוס open news text close news text

      לפני מספר שנים, תלמיד בית הספר בן 13 ממודיעין עמד להיכנס לכיתתו, אלא שאז חבריו טרקו במפתיע את הדלת בעוצמה - ואחת מאצבעותיו בידו הדומיננטית נקטעה.

      עו"ד עמוס מוקדי ועו"ד רועי זייפר, המייצגים את התלמיד לשעבר ואת הוריו, הגישו לאחרונה תביעה לפיצויים נגד עיריית מודיעין-מכבים-רעות ומשרד החינוך על סך של מאות אלפי שקלים.
      לדברי עו"ד מוקדי, העירייה אחראית לתאונה מפני שהדלתות בבית הספר לא היו מוגנות בהתאם להנחיות משרד החינוך. 

  • 02.07.15 יום ה
    • פסק דין פלילי תקדימי - ביטול הרשעה בריבוי מקרים של סחר בסמים

      מאת:גיא פלנטר-משרד עורכי דין פלילי open news text close news text

      ב-1.7.2015 ניתן פסק דין תקדימי בבית משפט השלום בת"א, במסגרתו בטל בית המשפט הרשעת נאשם שהודה בכ- 10 מקרים של סחר בסם מסוכן מסוג חשיש, כל פעם מספר 'אצבעות' בסכומים של 300 ש"ח ואף במקרה בודד בעסקה של 1000 ₪, וכל זאת במסגרת מכירה ל- 4 אנשים שונים בפרק זמן של שנה.

      יצוין, כי ישנם מקרים בודדים בפסיקה בהם בתי המשפט השונים ביטלו הרשעה בעבירה של סחר בסמים. (ת"פ 9050-04-13 מדינת ישראל נ' אמיר בבית המשפט השלום בתל אביב-יפו (כב' השופט שמאי בקר).)

  • 30.06.15 יום ג
    • פס"ד תקדימי: רק מומחה יורשה לאמוד שווי חברות משפחתיות

      מאת:אבי גפן - משרד עו"ד open news text close news text

      פסק דין תקדימי ניתן לאחרונה בביהמ"ש העליון, והוא קובע כי נכסי קריירה ושווי עסקים משפחתיים יש למדוד באמצעות מומחה שימונה על ידי בית המשפט, וכי בדיקה שכזו תעשה ל-5 שנים קדימה.
      פסק הדין התקדימי ניתן בעקבות מאבק חריף בין שני בני זוג על חלוקת כספי העסק המצליח אותו פתח הבעל עוד לפני החתונה.

      עו"ד אבי גפן, ייצג את האישה, והגיש בשמה תביעה לאיזון משאבים לבית המשפט לענייני משפחה, אשר קבע בו כי לבעל - קבלן חשמל - אין מוניטין אישי אלא יש להעריך את שווי העסק עצמו שניתן להערכה בכסף, על אף שהעסק הוקם לפני נישואי בני הזוג. 

  • 29.06.15 יום ב
    • נהיגה בשכרות - קנס ותנאי בלבד, ללא פסילה

      מאת:אוריאל גולדברג עו"ד פלילי ותעבורה open news text close news text

      תיק נהיגה בשכרות בכמות של 420 מיקרוגרם, בו ייצג עו"ד אוריאל גולדברג את הנהג, הסתיים בהסדר שכולל קנס ותנאי בלבד - ללא פסילת רשיון נהיגה. 

       

  • 28.06.15 יום א
    • תושב ראשל"צ שעבד במשך 32 שנה כמכונאי מטוסים בחברת אל-על, הוכר על ידי המוסד לביטוח הלאומי כנפגע עבודה לאחר שלקה במחלת ריאות כתוצאה מחשיפה ממושכת לחומרים רעילים.
      בנוסף הכיר הביטוח הלאומי בפגיעה בשמיעתו של העובד, שניזוקה כתוצאה מרעשים אליהם נחשף במסגרת עבודתו.

      תביעה שהוגשה ע"י עו"ד עמוס מוקדי נגד חברת אל על, שעניינה פיצוי העובד על נזקי גוף ואובדן כושר השתכרות - נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בראשון לציון.
      בתביעה נטען, כי אל-על הנהיגה שיטות עבודה לא בטוחות, לא הדריכה את העובדים, לא הזהירה אותם מפני הסכנות הטמונות בעבודתם, וכן לא סיפקה להם אמצעי מיגון ראויים.