zap group mishpati logo

אושר לקריאה ראשונה: איסור קיום יחסים בין מטפל אלטרנטיבי למטופל

ועדת חוקה, חוק ומשפט של הכנסת אישרה לאחרונה לקריאה ראשונה תיקון לחוק העונשין, אשר יאסור קיום יחסי מין בין מטפל אלטרנטיבי למטופל

מאת: מערכת משפטי
19.02.12
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
אושר לקריאה ראשונה: איסור קיום יחסים בין מטפל אלטרנטיבי למטופל

לפי הצעת החוק, עבירת איסור קיום יחסי מין בין מטפל נפשי למטופל, הקבועה בסעיף 347א לחוק העונשין, תורחב כך שאיסור זה יחול גם על מטפל נפשי אלטרנטיבי ומטופליו.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום פלילי

יוזם הצעת החוק ח"כ נחמן שי אמר, כי: "אני מנסה לטפל במציאות חדשה של מטפלים אלטרנטיביים. צריך לעגן בחוק, איסור קשר בין מטפל למטופל. הצעת החוק מרחיבה את האיסור הקיים בחוק, על קשר בין מטופל לפסיכולוג, פסיכיאטר ועו"ס. אני חושב שכל אדם שמכריז על עצמו כמטפל אלטרנטיבי, יכנס למגבלות שאני מציע בחוק. ביקשנו לבצע הפרדה בין המטפלים המוכרים כדוגמת הפסיכולוגיים לבין מטפלים אלטרנטיביים, המטפלים בשיטות חדשות אלטרנטיביות ללא תעודות מקצוע, שתחול עליהם חזקה כי היחסים בניהם הינם פרי תלות נפשית תוך ניצול יחסי מרות".

יו"ר הועדה ח"כ דוד רותם אמר, כי לדעתו החוק מיותר כיון שיהיה מאוד קשה להוכיח בבית משפט, "תלות נפשית ממשית" כלשון הצעת החוק.

עו"ד תמי בורנשטיין מפרקליטות המדינה הסכימה עם דברי ח"כ רותם, כי יהיה מאוד קשה להוכיח בבית משפט יסוד נפשי של תלות נפשית ממשית. 

נציגת משרד המשפטים עו"ד לילך וגנר אמרה, כי: "מכיוון שלא נתקלנו במקרים רבים כאלו, לא יזמנו תיקון לחוק. אולם, הסכמנו ליוזמה של ח"כ נחמן שי".

ח"כ יצחק הרצוג תהה האם התיקון המוצע לחוק, כולל מדריך קאוצ'ינג (קאוצ'ר).

יו"ר מרכז נגה עו"ד דקלה טוטיאן אמרה, כי: "נתקלנו באנשים שנותקו ממעגל המשפחה הקרובה שלהם, במסווה של טיפול נפשי. מדובר על מקרים של הסכמה לקיום יחסים, תוך ניצול יחסי מרות וטיפול".

בפני הועדה הופיעו מטפלים אלטרנטיביים שהביעו את חששם מפני התיקון לחוק.

לקריאת הידיעה הקודמת בנושא, לחצו כאן

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה