zap group mishpati logo

אושר סופית: רישיון נהיגה לפני גיל 17 וחובת ליווי ארוכה

ע"פ הצעת החוק שאושרה סופית, גיל הזכאות להוצאת רשיון נהיגה יוקדם, אך חובת הליווי לנהג חדש תוארך לחצי שנה

מאת: מערכת משפטי
22.03.12
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
אושר סופית: רישיון נהיגה לפני גיל 17 וחובת ליווי ארוכה

מליאת הכנסת אישרה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק לתיקון פקודת התעבורה (מס' 104), התשע"ב-2012, שהגישה הממשלה.

הצעת החוק שאושרה סופית, קובעת  הסדר חדש בנושא רישיון נהיגה לנהג חדש, לעניין עצם קבלת הרישיון, לעניין חובת הליווי בהתאם לתקנות שיותקנו בנושא ולעניין תוקפו של רישיון זה.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום תעבורה

במקביל לכניסת החוק לתוקף גיל הזכאות להוצאת רישיון נהיגה יוקדם ב-3 חודשים לגיל 16 ו-9 חודשים וחובת הליווי תוארך ב-3 חודשים לחצי שנה. 

תקופת הליווי תוארך ל-6 חודשים
השינויים העיקריים המובאים בהצעת החוק הם הטלת חובת הליווי והארכת תקופת הליווי מ-3 ל-6 חודשים. כמו כן יקבל המלווה ערכת הדרכה, שתסייע לו בתקופת הליווי.

ועדת הכלכלה קבעה בדיוניה להכנת ההצעה לקריאה השנייה והשלישית לגבי נהג חדש, כי מי שהורשע בעבירה חמורה, תוארך תקופת היותו נהג חדש בשנתיים נוספות, ובתנאי שיעמוד במבחנים ובבדיקות כפי שיקבע שר התחבורה בתקנות.

נציגי משרד התחבורה הסבירו, כי הבדיקות אליהן נשלחים הנהגים הן בהתאם לעבירות, למשל: נהג שהורשע בנהיגה בשכרות יישלח לבדיקה רפואית.

נהג צעיר - עד גיל 24
במהלך הדיון הציגו נציגי משרד התחבורה את תכנית הליווי לפי הצעת החוק, הכוללת חובה של נהג צעיר, עד גיל 24, חובה לנהוג 3 חודשים ראשונים בליווי מלא ו-3 חודשים לאחר מכן בליווי בשעות הלילה.

הוועדה קבעה, כי הנהג הצעיר יקבל היתר נהיגה לתקופת הליווי (6 חודשים) ובסופה יצטרך להתייצב ברשות הרישוי עם אישור שביצע את תכנית הליווי. רק אם יוכיח הנהג הצעיר שאכן ביצע את תכנית הליווי הוא יקבל רישיון נהיגה לשנה וחצי – עד תום תקופת היותו נהג חדש. נציגי משרד התחבורה הבהירו כי במקביל הכוונה היא להקדים בתקנות את מועד הוצאת רישיון הנהיגה מגיל 17 לגיל 16 ו-9 חודשים וזה ייעשה במקביל לכניסת החוק לתוקף.

3 ח"כים תמכו בחוק, שעבר ללא מתנגדים.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה