zap group mishpati logo

לא חגרת את הילד? שלם קנס גבוה!

אושר בועדת הכנסת: הקנס המוטל על נהגים שלא יחגרו פעוטות עד גיל 3 יוכפל פי ארבעה ויעלה ל-1000 שקלים. בנוסף אושר: הקנס על אי חגירת ילדים מגיל 3 עד 8 יעלה ל-750 שקל והקנס על אי חגירת ילדים מגיל 8 עד 14 יעלה ל-500 שקל

מאת: מערכת משפטי
29.03.12
תאריך עדכון: 12.12.23
3 דק'
לא חגרת את הילד? שלם קנס גבוה!

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ כרמל שאמה-הכהן החליטה להחמיר עם נהגים שלא יחגרו פעוטות עד גיל 8. לפי ההצעה של משרד התחבורה, הקנס שיוטל על נהגים שלא יחגרו פעוטות או ילדים מתחת לגיל 14 במושבים המתאימים לגילם יעלה מ-250 שקלים ל-500 שקלים.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום תעבורה

למציאת עו"ד תעבורה באינדקס משפטי

 

קנסות גבוהים

הוועדה קיבלה את עמדת היו"ר שאמה-הכהן, וקבעה כי הקנס שיוטל על אי חגירת פעוטות עד גיל 3 יזנק ל-1,000 שקל, הקנס על אי חגירת ילדים מגיל 3 עד גיל 8 יעלה ל-750 שקל והקנס על אי חגירת ילדים מגיל 8 ועד גיל 14 יעמוד, בהתאם לבקשת משרד התחבורה, על 500 שקל.

פגיעות בתאונות דרכים בשל אי חגירה

מנהלת אגף מחקר ופיתוח בארגון בטרם, מיכל קליין, אמרה כי מעל 2,000 ילדים מגיל אפס עד 9 נפגעים מידי שנה בתאונות דרכים. היא הוסיפה, כי מחקרים שנעשו בחו"ל הראו ששימוש במושבי בטיחות מפחית את ההרוגים בתאונות ב-71%.

היועץ המשפטי של הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, עמי רוטמן, ציין כי בשנה שעברה חלה ירידה בשימוש נכון במושבי בטיחות, בעיקר בילדים בגיל 5-9. ראש חולית תעבורה באגף התנועה במשטרה, רב-פקד רוני לוינגר הוסיף, כי בשנים האחרונות אי חגירת ילדים הייתה עבירה מועדפת מבחינת אכיפה.

עם זאת, ח"כ ישראל אייכלר דרש שהקנס לא יינתן לפי מספר הילדים הלא חגורים, אלא פעם אחת בלבד לנהג. "אם עבור כל ילד לא חגור יצטרך הנהג לשלם קנס של 500 שקלים זו תהיה גזירה שהציבור לא יוכל לעמוד בה", אמר. ח"כ אייכלר ביקש להבהיר, כי הוא תומך בחגירת הילדים ולא מתנגד להגדלת הקנסות, אך דרש כי הקנס יינתן לנהג שהוא האחראי ולא לילדים. רפ"ק לוינגר אמר, כי אין צורך בכך מאחר ויש להשאיר את הנושא לשיקול דעתו של השוטר.

הקנס: פעם אחת לנהג ע"פ העבירה החמורה יותר

בעקבות זאת הציע היו"ר שאמה-הכהן להחמיר משמעותית את הענישה ולקבוע מדרגות קנס לפי גיל. הוועדה אישרה את הצעתו כאמור וקיבלה גם את הצעתו של ח"כ אייכלר כי הקנס יינתן פעם אחת לנהג, לפי העבירה  החמורה יותר ולא לפי מספר הילדים שלא חגורים.

היו"ר שאמה-הכהן אמר בתום הדיון, כי: "הוועדה עשתה את הדבר הנכון – ככל שהילד יותר קטן אחריות ההורה היא יותר גדולה. היכולת של פעוטות לחגור את עצמם לבד או להתיר את החגורה שואפת לאפס, כשמצד שני פגיעה בשל בלימת פתע או תאונה נוטה להיות קטלנית. מכאן יש לנהג אחריות מוגברת לוודא חגירת פעוטות כחוק, בהתאם לכך הצעתי להכפיל פי 4 את הקנס למי שיסכן את חייהם".

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים