zap group mishpati logo

איך לקבל שירות טוב יותר מרואה החשבון שלך?

מרבית בעלי העסקים סבורים כי תפקידו של רואה החשבון מסתכם בתיעוד ההכנסות וההוצאות השוטפות של העסק ובהנפקת דו"ח שנתי. למעשה, זהו תפקיד מנהלי החשבונות. לא הרבה יודעים על הערך המוסף שרואי החשבון יכולים לתרום לשורת הרווח של העסק הודות לידע ולניסיון שצברו. רו"ח אושר קידר מסביר כיצד ניתן לקבל שירות כזה מרואי החשבון שלנו

25.07.22
תאריך עדכון: 30.03.24
4 דק'
איך לקבל שירות טוב יותר מרואה החשבון שלך?

"כשבוחנים ממבט על את תפקיד רואי החשבון, צריך להפריד בין שני מונחים שונים לחלוטין", טוען רו"ח אושר קידר מפירמת קידר רואי חשבון. "המונח הראשון מוכר כ'מנהל חשבונות', תפקיד שבמסגרתו מנהל החשבונות מתעד את הכנסות והוצאות העסק וקובע, אגב כך, את סכום המע"מ שצריך לשלם. כך, מרבית בעלי העסקים מדמיינים את תפקידו של רואה החשבון שלהם".

אבל, וכאן נכנס אבל משמעותי, "לרואה החשבון יש תפקיד הרבה יותר רחב. ביכולתו של כל רואה חשבון להשפיע על רמת הרווחה של בעל העסק אותו הוא מלווה. כאשר רואה חשבון מטפל בתיק, עליו לוודא שבעל העסק פועל במסגרת התקציבית המתאימה לו, שהוא פועל במישורים שיניבו לו רווחים, וכמובן עליו לסייע לבעל העסק בעת בחירת סיכונים והתמודדות עימם. במילים אחרות – לרואה החשבון צריכה להיות יכולת להודיע לבעל העסק האם יש לו פוטנציאל הצלחה או שלא".

אם בעל עסק רוצה לתעד רווחים היום ומחר, הוא חייב שכבר היום יהיו בפניו ביצועים של היום, של החודש, של הרבעון האחרון, ואת זה אפשר לעשות רק בעזרת עבודה נכונה עם רואה החשבון

הרי האדם שמכיר הכי טוב את העסק הוא בעל העסק - להכניס את רואה החשבון פנימה ולתת לו להתערב בשיקולים כאלה ואחרים – זה לא קצת ריסקי?

רו"ח קידר מחזיר לנו בשאלה משלו: "מתי בעלי העסקים מודעים לביצועים הכלכליים שלהם? - בדרך כלל בסוף השנה. בעלי העסקים מודעים לביצועים שלהם על פי רוב רק כשהם קוראים את הדו"חות השנתיים, שמגיעים חצי שנה אחרי שהשנה הסתיימה. אם אין להם מכונת זמן, המידע מיותר עבורם והוא ישמש אך ורק את מס הכנסה וביטוח לאומי.

"לעומת זאת, אם בעל עסק רוצה לתעד רווחים היום ומחר, הוא חייב שכבר היום יהיו בפניו ביצועים של היום, של החודש, של הרבעון האחרון, ואת זה אפשר לעשות רק בעזרת עבודה נכונה עם רואה החשבון על בסיס שגרתי".

בעזרת הניסיון שצבר רואה החשבון, מומלץ להתייעץ עימו בכל מה שקשור לתמחור שירותים כדי לקבל תמונה כוללת של כמה כסף נשאר לבעל העסק הלכה למעשה

כלים לשיפור שירותי ראיית החשבון שלנו

כדי שתוכלו לשפר את שירותי ראיית החשבון שאתם מקבלים, הכנו בעזרתו של רו"ח קידר, רשימה של שירותים אלמנטריים שעליכם לבקש ממנו:

תקציב – להכין תקציב עסקי עוד בתחילת השנה עם רואה החשבון ולעקוב אחרי הביצועים במהלכה. כך תוכלו להבין מה צריך לעשות כדי להרוויח יותר או פחות במהלך השנה.

תכנון מס – לבצע תכנון מס במהלך השנה ובוודאי לקראת תום השנה עם רואה החשבון. כך תוכלו לתכנן פעולות עסקיות שיאפשרו לכם לשלם פחות מיסים.

הפקדות לקופות גמל – יש לתכנן עם רואה החשבון ולקבוע יחד איתו את גובה ההפקדות לפנסיה וקופות גמל אחרות. חשוב לזכור שהמדינה "מממנת" כחצי מכל הפקדה לפנסיה.

תמחור שירותים – בעזרת הניסיון שצבר רואה החשבון, מומלץ להתייעץ עימו בכל מה שקשור לתמחור שירותים כדי לקבל תמונה כוללת של כמה כסף נשאר לבעל העסק הלכה למעשה - לא רק אחרי הוצאות ישירות אלא גם אחרי הוצאות נלוות ועלויות הפעלת העסק. 

זיהוי הוצאות רלוונטיות – חשוב לקבל הדרכה וליווי מרואה החשבון על מנת להקטין את תשלום המס באמצעות החזר הוצאות.

איך לקבל שירות טוב יותר מרואה החשבון שלך?(1)

רו"ח קידר מסכם: "תחשבו כמה עסקים כמו שלכם פגש כבר רואה החשבון בעבר - עשרות ואולי אפילו מאות. הוא גם מכיר את הצד השני – הלקוחות והספקים. לכן ברור שיש לו את הניסיון הדרוש שיכול לסייע לכל בעל עסק להבין איך כדאי לתמחר וכיצד ניתן להרוויח יותר מהעסק. כשלניסיון מצטרפים גם כלים חשבונאיים שקיימים לרואה החשבון מתוקף תפקידו והכשרתו, אין ספק שמדובר בשילוב מנצח". 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים