zap group mishpati logo

"לפעמים הסכסוך הוא על כלום"

עו"ד צהלה הלוי, מגשרת, נוטריונית ומומחית בתחום הנדל"ן, המשפחה, הירושה והמשפט האזרחי, אוחזת בהרבה כובעים מקצועיים אבל בראש מעייניה עומדים לקוחותיה. המטרה: לסייע להם לסיים את הסכסוך ללא צורך במאבק משפטי קשה

20.11.23
תאריך עדכון: 30.03.24
5 דק'
"לפעמים הסכסוך הוא על כלום"

הדבר החשוב ביותר לעו"ד צהלה הלוי, המתמחה בגישור, נדל"ן, ירושות ומשפחה, הוא טובת הלקוח. גם אם זה בא על חשבון תשלום נאה עבורה, היא משתדלת לסיים כל סכסוך משפטי בגישור ובליכוד המשפחה. בסופו של דבר, מה שהכי חשוב לה זה שהלקוחות שלה ירגישו אצלה במשרד כמו בבית, מתוך תקווה שהכל יסתיים בחיבוק.

הרבה מעבר לעורכת דין

"אני מאוד אוהבת אנשים, להסתכל להם בעיניים ולהגיע ללב שלהם", היא אומרת. "אצלי במשרד לא נכנסים ומקבלים רק ייעוץ משפטי אלא ייעוץ מקיף. למשל, נכנסה אלי אישה מחוקה לחלוטין, שבועיים היא לא קמה מהמיטה אחרי שגילתה שבעלה בוגד בה עם השכנה. אחרי שנתתי לה ייעוץ ראשוני ונוצר בסיס שיחה נוח יחסית, אמרתי לה בעדינות, 'הבטת במראה לאחרונה? איך שאת נראית עכשיו, מה את חושבת שבעלך חושב עלייך? אני רוצה שתצאי מפה למספרה, תתאפרי, תרימי את הראש ותהיי הכי יפה בעולם ורק אז תסתובבי ליד בעלך, והוא יבין מה הוא מפסיד". לאחרונה, היא מספרת, "הזכירה לי לקוחה צעירה שהיתה בנישואין קשים ביותר שאמרתי לה, 'כעו"ד אגיד לך תיכנסי בו. כאמא אומר לך – קחי מה שאת יכולה ותברחי מה שיותר מהר'. היא קיבלה את הייעוץ שלי כאמא וכיום היא בחיים חדשים".

לדברי הלוי, "חשוב לי מאד להעצים את הלקוחות שלי, גברים ונשים כאחד, כדי שיוכלו להתחזק ולנהל את המאבק המשפטי עם כוח. יש גברים שמגיעים אלי בתחושה שהעולם התמוטט, שאין להם יותר סיבה לחיות. זו המון עבודה עם הנפש, להראות להם שיש מוצא. נכון, עכשיו הילדים לא מדברים איתך, אבל עוד שנתיים הם יהיו איתך אם תעשה את הצעדים הנכונים. זה הרבה מעבר לעורכת דין. אני רואה את האדם ומנסה לתהות על קנקנו של הצד האחר כדי להבין מול מי אני עומדת ואיך להתמודד עם זה".

"לכסח את אשתך זה לכסח את אם ילדיך"

"כשלקוח אומר לי, 'אני רוצה שתכסחי את אשתי/ הבעל שלי/ השכן', אני קודם כל אומרת לו, 'אם אתה רוצה להוציא לה או לו את שתי העיניים ובדרך תצא לך העין, אני לא הכתובת שלך. אני רוצה שלך יהיה טוב וגם השני יסבול פחות. 'לכסח את אשתך' זה קודם כל לכסח את אם ילדיך, ובעיניי זו לא שליחות. המטרה שלי היא שללקוח יהיה טוב, להקטין עבורו את הנזק כמה שיותר. אם כתוצאה מכל זה גם לצד שמנגד יהיה טוב, אני יותר מאשמח. אני לא שכירת חרב. בסופו של דבר, המטרה היא טובתו של הלקוח והמשפחה שלו".

"לשבור את הקרח גם בסכסוכי ירושה"

גם בענייני ירושה, כשעו"ד הלוי מטפלת בסכסוך ירושה, היא רואה לנגד עיניה משפחה שעומדת להתפרק. "לפעמים הסכסוך הוא על כלום", היא מעידה. "כשמגיע למשרד אב שאומר שהוא רוצה לנשל את הבן שלו מהירושה, אני שואלת למה ומבררת את מקור הכאב והכעס. אם הוא אומר לי, 'הוא לא מדבר איתי, אני כועס עליו, הוא מתנהג אלי לא יפה, אני לא מכיר את הנכדים שלי בכלל', במקרה כזה, איני עורכת מיד צוואה אלא מבררת ראשית אם יש מקום לתקן ומבקשת גם רשות לפנות אל הבן".

עו"ד הלוי מספרת כיצד לפני כמה שנים, "בשיחת טלפון הבן אמר לי שאינו רוצה קשר עם אביו כיוון שהוא יודע שהוא לא ישאיר לו כלום. דיברתי על ליבו אבל הוא היה נעול. ערכנו את הצוואה לבקשת האב. אחרי שנה, האב חזר וביקש לשנות את הצוואה. שאלתי אותו מה השתנה והוא סיפר לי שפגש את בנו באקראי בחנות ואיתו ישב בעגלה נכדו שלא ראה מעולם. הבן ערך ביניהם היכרות ואמר לבנו, זה הסבא שלך. פה נפתח הפתח לשינוי. אני בטוחה שהשיחה הנוקבת שעשיתי עם שניהם השפיעה על שניהם רבות, זה חלחל וחלחל, וכשהם נפגשו, נשבר הקרח".

כבוד הדדי בין בני הזוג שהתגרשו

"הגיע אלי אדם וביקש שאגשר לגירושין בינו ובין אשתו", ממשיכה ומספרת עו"ד הלוי. "שלחתי אותו לבקש הסכמתה לגישור והיא הסכימה. הגיעו לפה שניהם, ישבו מספר דקות ואחרי משפט אחד שהיא אמרה, לפיה היא חשה אלימות מצידו, הוא קם והלך. התקשרתי אליו והוא התנצל ואמר שהוא אינו יכול לשבת איתה בחדר אחד. ואכן, הגישור התנהל בנפרד, כשאני מעבירה מסרים, הסכמים וכו' מצד לצד. אחרי כחמישה חודשים חתמו על ההסכם, האישה ביקשה חיבוק מהבעל והם התחבקו בפניי ובכו זה על כתפי זה. עד היום הם עושים שבתות וחגים עם הילדים. שניהם גרושים, כל אחד המשיך בחייו, אבל יש כבוד הדדי וזה הכי חשוב.

"הרבה פעמים אני מפסידה כסף בגלל הייעוץ שלי, כי אני שולחת אנשים לשלום בית או לפתרון אחר במקום לייצג בבית המשפט עם שכר טרחה נאה. אישה באה לעשות צוואה בה תיתן לכל ילדיה את עזבונה באופן שווה לגמרי בלי לייחד שום דבר לאף אחד ובלי לשנות כלל בין אחד למשנהו. שאלתי אותה, את נשואה? לא. יש לך בן זוג? לא. אמרה שהיא בת 80 ולא מתכוונת להתחתן שוב וגם לא להיות בזוגיות, וגם הנכדים שלה אינם קטינים עוד. אמרתי לה בכנות שאינה חייבת לערוך צוואה שכן ברירת המחדל של החוק היא מה שהיא מבקשת שאכתוב בצוואה. היא היתה מופתעת שכך אני עונה לה. כך הפסדתי את שכר עריכת הצוואה. אנשים מופתעים מגישתי זו, אבל מצד שני יודעים שהם יכולים לסמוך עלי".

לסיכום אומרת עו"ד הלוי: "רוב ההסכמים שלי הם לא גלובליים, אני משתדלת שיהיו מודולריים, בהתאם להתקדמות הטיפול בתיק. אם תיק מסתיים בשלב מוקדם, השכר יהיה נמוך יותר וככל שהוא מתקדם הוא יעלה. ההסתכלות שלי היא תמיד איך להיטיב עם הלקוח - באמת, לא ברמה של יחסי ציבור. הכי חשוב לי, שמשפחות לא תתפרקנה בגלל עניינים של אי הבנה, כסף או ירושות. להיות עורכת דין זה להיות כל העת במאבקים. מה שמחזיק אותי במקצוע זו תחושת השליחות בעבודה שלי".

עו"ד צהלה הלוי, מגשרת ונוטריון, תושבת פרדס חנה, עוסקת בתחומי הנדל'ן, הירושה, משפחה ובתחום האזרחי הרחב 

(איור: שאטרסטוק)

הלוי צהלה-עו"ד ונוטריון, מגשרת מוסמכת

הלוי צהלה-עו"ד ונוטריון, מגשרת מוסמכת

משרד עורכי דין, נוטריון וגישור צהלה הלוי הוקם בשנת 1991 וממוקם במרכז המסחרי של פרדס חנה - כרכור. המשרד מעניק שירותים משפטיים מגוונים, בתחומים דוגמת דיני מקרקעין, דיני משפחה ומעמד אישי, משפט אזרחי ומסחרי, דיני נזיקין ועוד.

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
הלוי צהלה-עו"ד ונוטריון, מגשרת מוסמכת

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה