zap group mishpati logo

עורך דין לדיני משפחה - לא רק לענייני גירושין

בית המשפט למשפחה אמור לתת מענה מהיר ויעיל לסכסוכי משפחה. הקמתו הקלה גם על עורכי הדין שעוסקים בדיני משפחה

מאת: עו"ד ד"ר דוד סער
17.01.13
תאריך עדכון: 28.03.24
2 דק'
עורך דין לדיני משפחה - לא רק לענייני גירושין

ענייני משפחה הם מטבעם עניינים מורכבים, הנושאים איתם, מעבר לתחום המשפטי, גם מטען רגשי מורכב, אשר מסרבל במידה רבה את ההתדיינות ומקשה על בירור האמת ועשיית הדין. ידוע לכל כי עורך דין לדיני משפחה נחוץ בעיקר במקרה של בני זוג המעוניינים להיפרד, אולם, לא רק. דיני משפחה הם תחום רחב אשר כולל בתוכו תחומים נוספים רבים, מלבד אלה הקשורים לגירושין ונישואין. בעצם, כל סכסוך שיכול להתגלע בין בני משפחה נדון לפי דיני משפחה.

בתי המשפט לענייני משפחה

בתי המשפט לענייני משפחה הוקמו בעצם על מנת לתת מענה מהיר ופיתרון יעיל למקרים של סכסוכים המתגלעים בין בני משפחה.

מסקנות ועדת שינבוים (1986), הובילו להחלטה על הקמת בתי משפט מיוחדים לענייני משפחה, אשר תהיה להם סמכות רחבה יותר מאשר בתי המשפט הרגילים ואפשרות לסטות במידת מה מסדרי הדין הנהוגים כדי לאפשר דיון יעיל יותר והכרעה מהירה יותר. בטרם הוקמו בתי המשפט המיוחדים לענייני משפחה, סבלו סכסוכים בין בני משפחה לסחבת רבה בשל ביזור האחריות. עם הקמתו של בית המשפט לענייני משפחה רוכזו בידיו הסמכויות והאחריות לטיפול בכל הקשור בענייני המשפחה, כשהעיקרון המוביל את ההחלטת לריכוז סמכויות הוא: "משפחה אחת, שופט אחד". סמכותו של בית המשפט לענייני משפחה משתרעת על פני תחומים נרחבים, והוא מוסמך לדון בכל עניין אשר מעורבים בו בני משפחה: אחים, הורים, סבים וילדים וכמובן – בני זוג.

הדרך הטובה ביותר לדעת את זכויותיכם ולעמוד עליהן

ריכוז הסמכויות בידי גוף אחד – בית המשפט לענייני משפחה, הקל מאוד גם על עורכי הדין המתמחים בטיפול בדיני משפחה.
התדיינות מול שופט ובר סמכא אחד לעיתים קלה ונוחה יותר מאשר התרוצצות בין כמה אולמות משפט כשבעצם מדובר באותה המשפחה. כך יכול בעצם עורך הדין לדיני משפחה לפנות מזמנו ולגלות רגישות בעניינים העדינים של קשרי הדם. רבים מעורכי הדין לדיני משפחה הם מגשרים מוסמכים הפועלים ככל יכולתם למנוע מהסכסוך בין בני המשפחה להגיע לדין בבתי המשפט ומנסים להכריע את הסכסוך מחוץ לכתלי בית המשפט. שופטים רבים, לפני שהם מנהלים משפט, מעדיפים לוודא שמוצו כל אפשרויות הגישור ונעשה כל מאמץ לפתור את הסכסוך.

לאתר המשרד

 

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה