zap group mishpati logo

שיטת "מצליח" של חברות הביטוח

חברות הביטוח נוהגות לדחות את תביעות המבוטחים או להקטינן, לעיתים בנימוקים שאין להם אחיזה בפוליסה או בחוק. מומלץ לפנות לעו"ד כדי לא לאפשר את השיטה...

01.12.13
תאריך עדכון: 09.04.24
2 דק'
שיטת "מצליח" של חברות הביטוח

 

המשמעות של שיטת "מצליח" המפורסמת היא, שכדאי לנסות גם אם אין סיכוי, אולי יצליח. בכתבה זו יוסבר על שיטת "מצליח" של חברות הביטוח. 

דחיית תביעת המבוטח

כאשר מבוטח מגיש את תביעתו לחברת הביטוח לקבלת תגמול ביטוחי, כגון: נכות מתאונה, אובדן כושר עבודה, ביטוח מחלות קשות וכל ביטוח כיוצ"ב, הצעד הראשון בו נוקטת חברת הביטוח במקרים רבים, הוא דחיית התביעה בנימוקים שונים ומשונים. 

החלשים שבחבורה מקבלים נימוקים אלו ומרימים ידיים, ובכך חברת הביטוח יוצאת נשכרת, אחרים נאבקים על זכויותיהם ומנצחים.

הקטנת סכום הפיצוי

ראוי לדעת, כי נימוקי חברות הביטוח בדחיית תביעות ו/או בהקטנת זכויות של מבוטחים, בחלקם הגדול, אין להם על מה לסמוך ואין להם כל אחיזה, לא בתנאי הפוליסה ולא בחוק.  
כך למשל, ניתן למצוא שיטה בה נוקטת חברת הביטוח בהקטנת סכום הפיצוי החודשי במקרה של אובדן כושר עבודה, כאשר המבוטח נדרש להמציא הוכחת השתכרות של 12 החודשים שקדמו להפסקת עבודתו. במקרה כזה, קורה שהמבוטח מציג הכנסה נמוכה עקב השפעת מחלותיו בתקופה זו וחברת הביטוח מנצלת זאת להקטנת הפיצוי. 

ניתן להתנגד

ובכן, במקרים כגון אלו על המבוטח לדעת שניתן להתנגד להקטנת הפיצוי החודשי ואין להסכים לכך בשום פנים ואופן.  ניתן לציין דוגמאות נוספות כמו: הקטנת סכומי הביטוח החד פעמיים בנכות מתאונה מנימוקים של התאמות עם הביטוח הלאומי, או למשל דחייה סיטונאית של תביעות סיעוד אצל מבוטחי דקלה ועוד ועוד.  כדאי לדעת ששיטת "מצליח" זו של חברות הביטוח נעשות מידי יום ביומו כלפי מבוטחים רבים, ויש מה לעשות כנגד זה.


לסיכום: ברוב המקרים מדובר בסכומים לא מבוטלים, ויש למהר ולפנות לעורך-דין מיומן ובקי בענייני ביטוח.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים