zap group mishpati logo

גירושין בשיתוף פעולה – האם יש אפשרות כזו?

לפניכם מידע חשוב על גירושין בשיתוף פעולה- למי מתאים ההליך, כיצד הוא מתבצע, מהם יתרונותיו ביחס לגירושין בבית משפט?

מאת: עו"ד גיל בנדלגיל בנדל - משרד עו"ד
31.10.13
תאריך עדכון: 04.03.24
4 דק'

כאשר אנו חושבים על המילה גירושין, האסוציאציות הראשונות שעולות לנו הן מלחמה מכוערת, עורכי דין לוחמניים, בתי משפט, התרוששות כלכלית וילדים בוכים הנתלשים מזרועות הוריהם וחווים נזק נפשי לשנים ארוכות, אולי לכל החיים...
תהליך הגירושין מכיל בחובו אכזבה, עצב וקושי, אך הוא לא חייב להיות גם לוחמני, מכאיב ומכוער ולהסב לבני הזוג הנפרדים נזקים נפשיים וכלכליים משמעותיים וארוכי טווח.

אפשר להתגרש אחרת - בשיתוף פעולה, תוך העצמת ההסכמות הקיימות, תוך הבלגה, הבנה, ויתור על... כבוד ל... ושמירה על זכויות בסיסיות לכל הורה ולילדים. 

משא ומתן

איך עושים זאת? מדובר על סוג של משא ומתן, שבתחילתו מסכימים בני הזוג לוותר על המלחמה ומחליטים במקום זה למצוא את הדרך הטובה ביותר לפירוק הזוגיות, תוך הקשבה, ויתורים והכי חשוב – ראיית טובת ילדיהם.                                                                                               
לשם כך, מיוצג כל אחד מבני הזוג על ידי עורך דין אשר שומר על האינטרסים והצרכים שלו. עורך דין אשר מוסמך בתחום הגירושין בשיתוף פעולה ומחויב לשיטות של קירוב, גישור ופישור בין הצדדים ולא לשיטה הלוחמנית, הרווחת בעולם הגירושין ודיני המשפחה. 

לעיתים, במידה שיש הסכמות רבות ומה שנותר הוא הפן המקצועי-משפטי של התהליך, עורך דין אחד יוכל לייצג את שני הצדדים!

 

למציאת עורכי דין גירושין באתר משפטי



חסכון בדיונים משפטיים

שיטת הגירושין בשיתוף פעולה נועדה לחסוך למתגרשים את הצורך בדיונים משפטיים ארוכי זמן בבתי המשפט. הפעם היחידה בה יגיעו הצדדים לבית המשפט, או בית הדין הרבני, היא לשם אישור הסכם הגירושין שלהם ומתן הגט האחד לשני. ההליך הוא קצר, חסכוני ותכליתי. הצדדים תלויים אך ורק בלוחות הזמנים של עצמם והדברים שמלווים את הדרך לפרידה הם רצון טוב והבנה שהמתגרשים צריכים לנהוג בכבוד הדדי, למענם ולמען ילדיהם.

כאשר מתגרשים בשיתוף פעולה, אין הליכים מסובכים ומכוערים של צווי עיקול, צווי מניעה, צווי הגנה והרחקה.   אין מעורבות של משטרה, או לשכת הסיוע הסוציאלית. המשפחה לא נחשפת לגורמי הרווחה ואף אחד לא מעוכב לצאת מן הארץ, או מתקשה להמשיך בשגרת חייו, בקריירה האישית וכמובן בקשר עם הילדים.

למי ההליך מתאים?

למי מתאים תהליך הגירושין בשיתוף פעולה? לכל מי שניחן בראייה לטווח הארוך ומבין את הפגיעה ואת הנזק הרגשי הנורא הנגרמים לילדים בעקבות תהליך גירושין כוחני ולוחמני. לכל מי שיודע שברוב המקרים אין באמת על מה ולמה להילחם. לכל מי שמוכן לשים בצד את האכזבה והפגיעה מהזוגיות שנכשלה ולבחור בדרך שבה יצומצם הנזק מהגירושין ככל הניתן גם לו עצמו ובעיקר לילדים שלו , שייפגעו פחות. 

ברוב המקרים, הסכסוך המשפטי בין בני הזוג נסוב סביב רכוש, מזונות ומשמורת. בשל העובדה שמדובר כאן בשיטה בה עורך הדין מחוייב לפיתרון שיבטיח את טובת שני הצדדים ולמעשה את טובת המשפחה כולה,  לא תעלינה טענות של "כמה שפחות מזונות", או "כמה שיותר מזונות" .

השאיפה היא להבטיח את צרכי הילדים ורמת חייהם הטובה, אך לא לגרום לאב או לאם לקרוס כלכלית. לא יהיו נסיונות להסיט נגד הורה או למנוע ממנו לפגוש את הילדים, כי זה פוגע בילדים! הפרדת הרכוש תיעשה באופן הוגן, כי שני ההורים תרמו במאמץ משפחתי משותף לגידול וחינוך הילדים ולהקמת בית בישראל, בחזית העבודה, בקריירה ובעורף הביתי היציב והמסודר.

עורך הדין הוא גם היועץ האישי של המתגרש, ובמידת הצורך בעלי מקצוע רלוונטיים (רואה חשבון, אקטואר, פסיכולוגית,מאמן וכו'), ייעצו וימליצו לצדדים מהפן הכלכלי, הרגשי והטכני: כיצד להפריד ולחלק את הרכוש שלהם, מי יגור בדירה,כמה מזונות יש לשלם ובאיזה אופן, איך לספר לילדים על הפרידה הצפויה ואיך לקיים הסדרי ראייה עם הילדים. 

שקיפות ומהירות

התהליך נעשה בשקיפות ובמהירות, כי הכל זמין ופתוח על השולחן ולכולם אינטרס אחד משותף וחשוב- הגעה להסכם גירושין מכבד, ריאלי ואפקטיבי לשנים הבאות. הסכם גירושין אשר יאפשר יחסים תקינים, הורות מוצלחת ופתיחת דף חדש לכל צד בחייו האישים.

* כותב המאמר הינו עורך דין ומגשר משפחתי,מטעם לשכת עורכי הדין בישראל,חבר באיגוד הבינלאומי Colaborate divorce .

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים