zap group mishpati logo

רשלנות בבר: נחתכה משברי זכוכית, ותפוצה ב-50,000 ₪

אשה שנחתכה משברי זכוכית שהיו על הרצפה בבר תל אביבי תקבל פיצוי של 50 אלף ₪ - כך קבע לאחרונה בימ"ש השלום בהרצליה. נקבע, כי הבר התרשל והפר את חובת הזהירות המוטלת עליו

מאת: עו"ד אופיר יעקובוביץ'אופיר יעקובוביץ משרד עו"ד
10.06.14
תאריך עדכון: 04.03.24
4 דק'
רשלנות בבר: נחתכה משברי זכוכית, ותפוצה ב-50,000 ₪

הכתבה שלהלן עוסקת באירוע בו אשה נחתכה ברגלה מזכוכית בבר ובשל כך קיבלה פיצוי בסך של 50,000 ₪.

בראשית יצוין, כי מדובר באירוע תאונתי שרוב האנשים לא היו חושבים להגיש תביעה לפיצויים בגינו, וזאת בשל חוסר הידע והבורות של האזרח הפשוט. חוסר ידע זה של האזרחים מגדיל ומעצים את הרווחים של חברות הביטוח.

 

להורדה >>> כתב התביעה בתיק זה

למציאת עורכי דין בתחום נזקי גוף באינדקס משפטי החדש

 

פציעה ונכות רפואית

במקרה הנדון עסקינן בתובעת שהינה בחורה צעירה שהגיעה לבר תל אביבי עם חברותיה כדי לבלות ערב נחמד. במהלך הערב הלכה התובעת לשירותים, ותוך כדי הליכתה לשירותים דרכה על שברי זכוכית שהיו פזורים על הרצפה. כתוצאה מכך נחתכה התובעת בכף רגלה. האירוע התרחש בשעה 4:00 לערך.

כתוצאה מהאירוע נגרם לתובעת חתך עמוק בכף הרגל, והתובעת נאלצה לעבור טיפולים רפואיים רבים שבסופן נקבעו לה 5% נכות רפואית ממוצעת.

הבר התרשל

התובעת הגישה כנגד הבר תביעת נזקין בבית משפט השלום בהרצליה, בטענה שהבר התרשל בכך שלא דאג למקום בילוי תקין, נקי ממכשולים ומפגעים- דבר אשר גרם לה נזקי גוף וכן נזקים בגין הפסדי שכר ועוגמת נפש. 
בעלי הבר טענו מנגד בביהמ"ש, כי התובעת אשמה בתאונה בשל כך שהיתה שיכורה במועד האירוע, ומשכך לא שמה לב ודרכה על הזכוכיות. טענה זו של הבר נדחתה, ובית המשפט קיבל את טענת התובעת כי הבר הוא אחראי על האורחים שלו על כל המשתמע מכך. טענת הבר, כי התובעת היתה שיכורה - נדחתה.

בית המשפט השלום בהרצליה פסק לטובתה של התובעת וחייב את הבר לשלם לה פיצויים של 50,000 שקלים. 

חובת זהירות ואחריות

השופט שדן בתיק הוא הראל יחזקאל, אשר קבע (לצורכי פשרה) לאחר ששמע את טענות הצדדים, כי על המקום  (הבר) מוטלת החובה למנוע נזקים מהסוג הנ"ל, וכן חובה עליו להיות אחראי על הנכנסים בשעריו. זאת ועוד, נקבע כי על בעל מקום מוטלת החובה לדאוג למקום בטוח נטול ממכשולים וכן עליו להזהיר את האורחים מכל מפגע ע"י גידורו ו/או ע"י שילטו ו/או ע"י הצבת עובד ניקיון. נפסק, כי במקרה זה בעלי המקום לא פעלו כנדרש, ומכך חובתם לפצות את התובעת.

לאחר שכל צד הגיש את טענותיו וכן נקב בסכומי הפיצוי, קבע בית המשפט (בהליך של פשרה) לחייב את בעלי הבר לשלם לתובעת סך של 50 אלף שקלים. 

בסיכום - מה חשוב לדעת? 

א. לרוב כל נזק גוף שנגרם טומן בחובו פיצוי. עם זאת, כדי לקבל את הפיצוי המקסימלי יש להתייעץ עם עו"ד שמתמחה בתחום נזקי גוף ויש לו את הידע והניסיון הנדרשים.

ב. כל בעל נכס ו/או המחזיק במקרקעין ו/או בעל שליטה אחראי לדאוג לנכנסים ו/או למוזמנים הבאים בשעריו וכן ליידע את קהל לקוחותיו ו/או הנמצאים בשעריו, בדבר כל מפגע או מכשול המצויים בתחומי המקרקעין. לכן, כאשר קיים מכשול כמו שברי זכוכית, על בעל המקום לנקות אותם מיד ו/או לגדר אותם ו/או לנקוט כל דרך בכדי למונע מקהל הלקוחות להיפגע. 

הטענה שמדובר בתובעת שהייתה שיכורה אינה יכולה להתקבל במקרה דנן, שכן המקום מיועד לשתיית אלכוהול ומשכך על בעל המקום לנקוט משנה זהירות וכן עליו להזהיר במפורש מפני מפגע ולמנוע את הגישה אליו. 

ג. כפי שניתן לראות, גם אירוע תאונתי אשר אינו מוגדר כאירוע תאונתי מובהק, טומן בחובו אפשרות הגשת תביעת נזיקין כך שבסופו הנפגע יקבל פיצוי כספי.


* הכותב ייצג את התובעת - עו"ד אופיר יעקובוביץ' מתמחה בנזקי גוף ורשלנות רפואית.

עו"ד אופיר יעקובוביץ' בגוגל פלוס

בפייסבוק

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים