zap group mishpati logo

נהגתם בזמן פסילה או שלילה? אתם צפויים לעונש חמור!

נהיגה בזמן פסילה היא עבירה חמורה מאוד. בתי המשפט יכולים להטיל עונש של מאסר בפועל, גם כדי ללמד את העבריין לקח וגם למען "יראו וייראו".

02.03.10
תאריך עדכון: 30.03.24
3 דק'
נהגתם בזמן פסילה או שלילה? אתם צפויים לעונש חמור!

עבירה של נהיגה בזמן פסילה נחשבת לעבירה חמורה מאוד. נהג אשר הודיעו לו שהוא נפסל מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה, ואשר נוהג ברכב בזמן שהפסילה בתוקף צפוי למאסר של 3 שנים או לקנס כספי, ובמקרים החמורים: גם וגם.

אפשר לומר, שהעבירה של נהיגה בזמן פסילה הפכה למכת מדינה של ממש. אנשים רבים, אשר רישיון הנהיגה שלהם נפסל, מרגישים אבודים ללא רכב, מתקשים להגיע למקומות שנהגו להגיע אליהם בעבר בקלות, ולפעמים מעדיפים לקחת את הסיכון ולנהוג ברכב על אף הפסילה. "מה כבר יקרה?" הם שואלים, "מה הסיכוי שהמשטרה תתפוס דווקא אותי"? ובכן, הסיכוי בהחלט קיים.

המשטרה מנסה להילחם בכל כוחה בעבירה של נהיגה בזמן פסילה, שכן הנהגים אשר רישיונם נפסל מזלזלים למעשה בחוק, בעצם זה שהם נוהגים ומתעלמים מהפסילה. על-כן, המשטרה מציבה מארבים וכך מנסה לתפוס נהגים אשר נוסעים בזמן שאסור להם לעשות כן.

כאשר אדם שנהג בזמן שלילה נתפס ומובא בפני ביהמ"ש לתעבורה, עורך הדין שמיצג אותו מנסה לשכנע את ביהמ"ש להימנע מלהטיל על אותו אדם עונש מאסר בפועל (במקרה שלא ביצע עבירה זו בעבר) ולהסתפק בעונש מאסר על תנאי. לפעמים ביהמ"ש משתכנע, ומטיל על הנאשם שבפניו עונש פחות חמור. אולם, במקרה שמדובר בעבירה שחוזרת על עצמה, ביהמ"ש יעדיף להטיל עונש מאסר בפועל גם בשם מטרת ההרתעה וגם כדי למצות את הדין עם מי שזלזל בחוק.

לאחרונה, ביהמ"ש לתעבורה בעכו הרשיע אדם, אשר רישיונו פקע בשנת 2003, בעבירה של נהיגה בזמן פסילה, לאחר שנתפס בשנת 2009 נוהג ברכב בעת שרישיונו פסול.


ביהמ"ש הסתפק במאסר על תנאי

השופט יעקב בכר, אשר גזר את דינו של הנאשם, הדגיש כי עבירה של נהיגה בזמן פסילה היא עבירה חמורה, ובמקרה שבפניו יש חומרה יתרה בכך שהנאשם נהג ברכב כאשר רישיונו פקע שנים רבות. עם זאת, השופט החליט בהיסוס רב שלא להשית על הנאשם עונש של מאסר בפועל וזאת לאור טיעוני עורך הדין שמיצג את הנאשם.

בהתאם לכך, השופט גזר על הנאשם את העונשים הבאים: 6 חודשי מאסר על תנאי למשך  3 שנים, תשלום קנס בסך 2000  שקלים, פסילה מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של  10  חודשים, פסילה מלקבל או מלהחזיק רישיון נהיגה לתקופה של 4  חודשים וזאת על תנאי למשך 3 שנים וכן התחייבות כספית על סך 2500 שקלים להימנע מלבצע עבירות בהן הורשע הנאשם בתיק זה שנתיים מיום מתן גזר הדין.
 
(פל (עכו) 1910-04-09‏ ‏ מדינת ישראל נ' חוסאם חמאדה)

לעמוד הפייסבוק של עו"ד חזי כהן

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים