zap group mishpati logo

ביטוח חיים

מהו ביטוח חיים? על מה הוא אמור להגן, ובאילו מקרים ישולמו כספים מכוחו? האם כדאי בכלל לעשות ביטוח חיים?

מאת: מערכת משפטי
09.05.10
תאריך עדכון: 22.10.15
2 דק'
ביטוח חיים

ביטוח חיים הוא הסכם בין המבוטח לחברת הביטוח, לפיו במקרה של מות המבוטח או במקרה של פגיעה קשה בגופו (נכות או מחלה קשה), המבוטח יקבל סכום כסף, חד-פעמי או בצורת קצבה חודשית, שיאפשר לו או למשפחתו (במקרה שמדובר במוות) להתפרנס ולהתקיים בכבוד. המבוטח, מצידו משלם עבור הביטוח פרמיה חד-פעמית או חודשית.

מטרת ביטוח חיים
מטרתו של ביטוח חיים היא להגן על המבוטח מפני אובדן היכולת לעבוד ולהתפרנס, ועל כן ההטבה הכספית למבוטח או למוטבים שרשומים בפוליסת הביטוח ניתנת כאשר קורה מקרה אחד מאלו: א. המבוטח מת. ב. המבוטח מגיע לגיל פרישה (או אם נקבע בפוליסה גיל אחר). ג. יכולת המבוטח לפרנס את עצמו נפגעת- הוא הופך לנכה בעקבות תאונה או מחלה וכד'.

ביטוח חיים נקרא גם "ריסק", שכן המבוטח משלם כספים כדי לכסות סיכונים שונים.

תנאי הביטוח והחיסכון אינם אחידים לכל המבוטחים- הם תלויים ברמת ההכנסה וברמת החיים של המבוטח.

היכן עורכים ביטוח חיים והאם חברת הביטוח יכולה לבטל אותו?
ביטוח חיים ניתן לערוך באופן פרטי או באמצעות מקום העבודה : תוכניות חיסכון פנסיוני, כמו ביטוח מנהלים או קרן פנסיה, מאפשרות לכלול בתוכן רכיבי ביטוח חיים בנוסף לחיסכון. גם קופות גמל מסוימות יכולות לכלול רכיבי ביטוח חיים.

אפשר לערוך מספר ביטוחים במקביל, ולקבל פיצוי מכמה פוליסות ביטוח, כך שבמקרה של נכות או מוות, הסכומים ישולמו במצטבר ע"פ הפוליסות. כך, למשל- ניתן לרכוש באופן פרטי ביטוח חיים ובמקביל ביטוח מנהלים, שכולל בתוכו ביטוח חיים.

חשוב לדעת, כי חברת הביטוח לא יכולה באופן חד-צדדי לבטל את ביטוח החיים. כך, שאם ישנה הרעה כלשהי במצבכם הבריאותי, תמשיכו להיות מוגנים ע"י הביטוח שרכשתם. חברת הביטוח תוכל לבטל באופן חד-צדדים את הביטוח רק במקרה שלא תשלמו את דמי הביטוח החודשיים.

טיפ: ביטוח חיים הוא חשוב! גם אם עכשיו אתם צעירים, בריאים ומאושרים, ונדמה לכם כי שום-דבר לא יוכל לפגוע בכם, כדי שתיערכו ליום סגריר. אין לדעת מה יהיה בעתיד. נכון שביטוח חיים אינו ביטוח חובה, אך כדאי להבטיח את הכנסתכם ו/או את הכנסת בני משפחתכם במקרה של נכות או מוות, לא עלינו.

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

מאמרים נוספים

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

ZAP משפטי
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה