zap group mishpati logo

הדיסק הקשיח שנמסר לתיקון אבד. הפיצוי: 600 שקלים

"התובע התרשל פעם אחר פעם", קבע ביהמ"ש, ופסק לאדם שמסר דיסק קשיח לתיקון, שבסופו של דבר אבד, פיצוי של 600 שקלים בלבד.

מאת: עו"ד אורנית אבני-גורטלר
19.10.10
תאריך עדכון: 25.06.19
2 דק'
הדיסק הקשיח שנמסר לתיקון אבד. הפיצוי: 600 שקלים

ביהמ"ש לתביעות קטנות בבאר-שבע דן בתביעה נגד באג מולטיסיסטם לפיצוי כספי בסך 9,000 שקלים בשל דיסק קשיח שנמסר לחברה בסניף בבאר-שבע לצורך תיקון במסגרת האחריות, אשר אבד בסופו של דבר.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום צרכנות

התובע טען, כי נגרם לו נזק רב כיוון שעל גבי הדיסק הקשיח היו למעלה מ- 2,000 תמונות וכן מצגות שהכין בעצמו בעמל רב.

באג טענה מנגד, כי התובע התרשל בכך שלא ערך גיבוי למידע לפני שהדיסק התקלקל וכן לפני שמסר אותו לתיקון. עוד ציינה החברה, כי במסגרת המסמך עליו חתם התובע כשמסר את הדיסק הקשיח, הוא הצהיר כי יש ברשותו גיבוי מלא לכל המידע שבמחשב ואם אין בידו גיבוי הרי שבחר מרצונו לא להחזיק גיבוי, וכן ש ידוע לו שהחברה איננה אחראית למידע או לתוכנות המתוקנים במחשב.

פיצוי נמוך בשל התרשלות התובע
השופט אור אדם קיבל את התביעה בחלקה. ה
שופט קבע, כי אין ספק כי לחובת התובע אשם תורם כבד וממשי. התובע התרשל פעם אחר פעם. "ראשית",  כך נקבע, "כל העוסק במחשבים יודע כי לעיתים מתקלקל כונן ולכן מידע רגיש ובעל ערך מן הראוי לגבות אותו תדירות. שנית, לאחר שכבר התקלקל הכונן הקשיח, אם אכן המידע שנמצא עליו היה כה יקר לתובע, להערכתו ערך המידע היה פי עשרים מערך של כונן חדש, הרי שללא ספק כל אדם סביר היה מעדיף לגבות את הדיסק לפני מסירתו".

יחד עם זאת, נקבע כי אין ספק שאדם שמוסר דיסק קשיח לתיקון מצפה כי הדיסק הקשיח יחזור אליו, והעובדה שהחברה איבדה את הדיסק הקשיח של התובע, נזקפת לחובתה.

באשר לגובה הפיצוי, השופט קבע כי על באג לפצות את התובע על כך שהדיסק לא חזר אליו, אך בהתחשב באשמו התורם המשמעותי של התובע, על הפיצוי להיות סמלי. הפיצוי הועמד על 600 שקלים.

רוצים לקרוא את פסק הדין? תקדין - פסק דין

(ת"ק 2261-09 יונה נ' באג מולטיסיסטם בע"מ)

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים