zap group mishpati logo

תשלום תכוף אחרי תאונת דרכים

אם נפגעתם בתאונת דרכים, ונגרם לכם נזק כלשהו, פיזי או נפשי, כדאי שתכירו את המושג הבא: תשלום תכוף. תוכלו לקבל פיצוי ביניים שיסייע לכם עד לקבלת מלוא הפיצוי הכספי שמגיע לכם.

מאת: מערכת משפטי
13.06.10
תאריך עדכון: 04.06.19
2 דק'
תשלום תכוף אחרי תאונת דרכים

בחוק הפיצויים לנפגעי תאונות דרכים נקבע מנגנון שמאפשר לאדם שנפגע בתאונת דרכים לקבל פיצוי ביניים עד אשר יקבל את מלוא הפיצוי. פיצוי זה נקרא: "תשלום תכוף".
מטרתו של התשלום התכוף היא לשמש לדמי קיום או אף לשכירת סיוע וסיעוד של מטפל חיצוני, בהתאם לצורך ולנסיבות הרפואיות של מקרה התאונה.

ליעוץ בנושא תאונת דרכים, פנו אל עורכי דין נזיקין

לאפשרות לקבל תשלום תכוף יש חשיבות רבה, שכן ניהול תביעה בביהמ"ש עשוי לקחת זמן רב מאוד, ולפעמים בחודשים הראשונים לאחר התאונה ו/או במהלך בירור התביעה, הנפגע  זקוק לסיוע של מטפל או לתרופות כתוצאה מתאונת הדרכים. על כן, כדי שהנפגע לא יצטרך לחכות זמן רב מידי, בהתאם לחוק, הוא יכול להגיש בקשה לחברת הביטוח לקבל פיצוי ביניים (הוא התשלום התכוף), אשר יאפשר לו קיום מינימלי עד שיקבל את הפיצוי הכספי הסופי.

חב' ביטוח או בימ"ש
אם הפנייה לחברת הביטוח לא נענית, אפשר להגיש בקשה מתאימה לביהמ"ש. ביהמ"ש ידון בבקשה בהליך מהיר, ללא קשר להליכים המתנהלים בתיק העיקרי שעוסק בתביעה שהוגשה בשל תאונת הדרכים.

אם ביהמ"ש דחה את הבקשה לתשלום תכוף, המבקש יכול להגיש ערעור על הבקשה, או להגיש בקשה נוספת לתשלום תכוף אם חלפו 6 חודשים מיום מתן ההחלטה הקודמת או במדיה שהנסיבות השתנו והן מצדיקות מתן החלטה חדשה.

לא רק הנפגע יכול להגיש בקשה לתשלום תכוף. את הבקשה רשאים להגיש גם התלויים שלו, כלומר: זן זוגו, ילדיו או הוריו.

יש לדעת, כי הכספים שהנפגע יקבל במסגרת התשלומים התכופים, יקוזזו מסך הפיצויים שיפסקו בסופו של דבר ושיתקבלו מחברת הביטוח.

בנוסף, חשוב לציין כי תשלום תכוף אפשר לבקש רק בתביעות של תאונות דרכים שמוכרות בחוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים. זאת משום שבתביעות אלו לא עולה בדרך כלל שאלה של אחריות (מי אחראי לתאונה?), וביהמ"ש אמור רק לקבוע מהו גובה הפיצוי שהנפגע יקבל מהנתבע. לכן, אפשר לחייב את הנתבע לשלם לנפגע פיצוי עוד לפני שניתן פסק הדין הסופי.

רוצים לשאול שאלה? היכנסו לפורום נזיקין

האם מאמר זה עזר לך?

רוצים להתייעץ עם עורך דין?

עורכי דין בתחום

מאמרים נוספים