zap group mishpati logo

עומדים להתגרש? - "אל תעשה" לקראת גירושין

אם החלטתם להתגרש, חשוב שתדעו מהן זכויותיכם, למי כדאי לספר מה ולמי לא וכיצד ניתן לעבור את התהליך בדרך נוחה ונעימה יחסית

11.04.16
תאריך עדכון: 04.03.24
5 דק'
עומדים להתגרש? - "אל תעשה" לקראת גירושין

החלטתם שהגיע הזמן לפרק את החבילה ולהתגרש - אתם שלמים עם ההחלטה? להלן כמה טיפים שיעזרו לכם להכין את עצמכם לקראת תהליך לא פשוט - אפילו קשה - תהליך שבו מעורבים כל האנשים היקרים בחייכם, תהליך שמרגיש כמו רכבת הרים רגשית.
כאשר רגש מתערבב עם השכל, לעתים אנו עושים טעויות הגורמות לנזק בלתי הפיך. ננסה למזער את הנזקים שבדרך תוך מתן עצות (להבדיל מייעוץ).

הנה 10 דברות ה"אל תעשה" לקראת ההליך - 

קבלת החלטה ושמירה על כבוד בן הזוג

1. קבלו את ההחלטה לבד - בדרך כלל כשאנו מרגישים שלא טוב לנו בבית, אנו מתחילים לשתף חברים, הורים, אחים ומשפחה. זה בסדר לשתף בתחושה הקשה שעוברת עליכם, אבל נסו שלא לקבל הצדקה למעשיכם. עם ההחלטה שלקחתם אתם תצטרכו לחיות בעתיד, אף אחד מהאנשים ששיתפתם - קרובים ככל שיהיו - לא יוכלו לאורך זמן לעמוד לצדכם, ולכן החליטו לבד בכל הנוגע לעתידכם.

2. אל תכבסו את הכביסה המלוכלכת בחוץ - כאשר אנו מתחילים להשחיר את פניו של בן הזוג, ללא סיבה, לעתים האנשים הקרובים לנו מתחילים לתת עצות אשר יכולות להביא לתוצאות ההפוכות. עדיף לשמור את המחשבות שלנו לגבי בן הזוג לעצמנו, ולא להתחיל להפיצן לכל עבר. מה גם, שאם ישנם ילדים בתמונה, הרי שבן הזוג הוא ההורה שלהם, והשחרת פניו לא תשרת אתכם, בנסיבות.

פנייה לעו"ד שמתמחה בדיני משפחה ושימוש במידע

3. אל תפנו לחברים לצורך קבלת ייעוץ - פנו רק לעורך דין שעוסק סתחום דיני המשפחה. הסיפור שלכם הוא סיפור אישי ואינדיבידואלי. ולכן, העצה הכי טובה שיכולים חברים טובים באמת לתת היא, לגשת לאנשי מקצוע לסייע בפתרון הסכסוך. הכוונה היא לעורכי דין שיש להם נסיון ומומחיות בדיני משפחה. עו"ד שכבר טפלו בסכסוכי משפחה ובתיקי גירושין, ואשר ידעו לכוון אתכם ולהתנהל עבורכם בדרך הנכונה ביותר.

4. אל תעשו שימוש במידע אינטרנטי בלתי אמין ומאמרים שיווקיים - במקומות אלה לעתים רב הנסתר על הגלוי. אמנם, טוב לקרוא חומר בנושא כדי לקבל מידע כללי ולהתמצא במטריה, אבל לעתים רבות מי שמכינים כתבות אינטרנט כאלו ואחרות הם אנשי מקצוע המתמחים בשיווק. מילות "התוכן" גוברות על התוכן האמיתי והחשוב, ומכאן שהמאמרים אינם תחליף לייעוץ פרטני אותו אתם אמורים לקבל.

תלונות סרק וצווי הגנה

5. אל תגישו תלונות סרק במשטרה - תלונות סרק במשטרה לא ניתן לבטל, ומשכך ולאור התיקון של החוק, כל תלונת סרק יכולה להביא לנזק בלתי הפיך בפתרון הסכסוך מחד,  ולהפוך את בן הזוג לעבריין מועד (כן כן - ייתכן שאבי ילדיכם יאבד את מקור פרנסתו), וחמור מכך יכול להפוך אתכם למי שהצהיר הצהרת שקר בפני רשות - שזו עבירה פלילית בפני עצמה.

6. אל תגישו בקשות לצו הגנה אלא אם כן אתם באמת נפגעי אלימות מילולית או פיזית - צווי הגנה לא נועדו לעזור לכם להתגרש. צווי הגנה נועדו להרחיק את הגורם האלים והמתעלל מבן הזוג - הקורבן. בהגשת תלונה כזו אתם הופכים לעדים לא מהימנים. בית המשפט כבר לא יאמין לדבריכם, והכי חשוב, בן הזוג שנגדו ביקשתם להוציא את הצו כבר לא ירצה להתפשר ולסיים את ההליך בדרך הפשרה. בנוסף לכל אלה עשיית שימוש ציני בצו חמור שכזה, פוגעת ביכולת להועיל לאנשים הנפגעים באמת.

הילדים - מחוץ לסכסוך

7. אל תערבו את הילדים - השאירו אותם מחוץ למחלוקות שביניכם - הילדים שלכם נחשפים להליך גירושין לא פשוט. חשיפה כזו גורמת לנזק נפשי ולעתים בלתי הפיך לאורך כל השנים. לכן, הוציאו את הילדים אל מחוץ למחלוקות שביניכם, ואפשרו להם לגדול תוך מתן אמון בשני המבוגרים שהביאו אותם לעולם, מה שיבטיח אפשרות להקמת תא משפחתי חדש ורענן והמשכיות לכם ולמשפחתכם ללא מורא ופחד.

פנים מול פנים וזכויות

8. אל תתייעצו עם עורך הדין בטלפון - גשו למשרדו וקבלו ייעוץ החיים שלכם שווים הרבה יותר. מתן ייעוץ טלפוני לחיים שלמים אינו רציני, ועל כן חשוב לשבת מול עורך הדין המייעץ ולהכיר אותו. ייתכן אף מצב שנשמע אבסורדי, אבל מתקבל על הדעת, בו בן הזוג שלכם כבר פנה אליו טלפונית לאותו עורך דין, וזה נותן ייעוץ לשניכם. חשבו על זה, ואל תחשפו את החיים האישיים שלכם במסרונים ובטלפונים. עשו זאת במשרדו של עורך הדין, פנים אל פנים ובאינטימיות ובדיסקרטיות הנדרשות.

9. אל תוותרו על זכויותיכם מתוך פחד - גם אם אתם חוששים, מגיעות לכם זכויות. לאחר ששמעתם על זכויותיכם, והבנתם אותן, דאגו לשמור עליהן. אם הייתם מספיק אמיצים לקבל את ההחלטה להתגרש, הרי שלשמר את הזכויות כבר הרבה יותר קל. עורך דין מהתחום יוכל לסייע לכם בשימור זכויותיכם ללא מורא.

משא ומתן וגישור

10. אל תפחדו מניהול משא ומתן או גישור - חשוב להתחיל הליך של גירושין במשא ומתן, פישור או גישור - בדרך זו תוכלו להגיע לתוצאות מיטיבות ובמינימום זמן. הכי חשוב שבית המשפט לא יכריע עבורכם, אלא שאתם תקבלו את ההחלטות. כך יהיה לכם קל יותר ליישם את ההחלטות הללו.

לסיכום: אם החלטתם להתגרש ולעבור הליך גירושין, עשו זאת בדרך הישר כאשר אתם זוכרים שאתם מתגרשים מבן הזוג ולא מהמשפחה. השאירו את המשפחה שלמה לטובתכם ולטובת ילדיכם.

פוליטי רינה-משרד עורכי דין וגישור

פוליטי רינה-משרד עורכי דין וגישור

משרד עורכי דין וגישור עוסק בכל תחומי דיני המשפחה, לרבות: מזונות אישה וילדים, הפחתת מזונות, אחזקת ילדים ומשמורת, רכוש, פירוק שיתוף, גירושין, הסכמי ממון, ירושות, צוואות ועוד.

דיני משפחה וגירושין, גישור

האם מאמר זה עזר לך?

ZAP משפטי
צרו קשר
שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה
מאמרים נוספים
פוליטי רינה-משרד עורכי דין וגישור

לקבלת ייעוץ מעורך דין השאירו פרטים

שם*
אימייל*
טלפון*
סיבת הפנייה